دولت چین به صورت رسمی ممنوعیت فروش کنسول‎های بازی را لغو کرد

بالاخره دولت چین ممنوعیت 15 ساله‎ی کنسول‎های بازی در این کشور را لغو کرد. بر اساس بیانیه‎ی گزارش شده توسط وزارت فرهنگ چین، اکنون شرکت‎هایی مانند سونی، مایکروسافت و نینتندو اجازه‎ی ساخت و فروش کنسول‎های بازی در هر منطقه‎ای از کشور پهناور چین را دارند. این خبر اولین بار توسط ژورنال وال استریت منتشر شد.

1

دولت چین به دلیل نگرانی از تاثیر منفی این دستگاه‎ها (و دنیای مجازی سهZبعدی بازی‎ها) بر روی رشد ذهنی و جسمی کودکان این کشور، از سال 2000 فروش این کنسول‎ها را ممنوع اعلام کرده بود.

چین در سال گذشته کمی از محدودیت‎های این قانون را کاست و به سازندگان کنسول‎های بازی در یک منطقه‎ی حدوداً 11 مایل مربعی در شانگهای (که به منطقه‎ی آزاد تجاری شانگهای معروف است) اجازه‎ی فعالیت داده بود. اما باز هم یک مانع بزرگ در جلوی پای کنسولZسازان بود و بر طبق قرارداد، آن‎ها باید در این ناحیه تاسیسات و امکانات تولیدی جدید را می‎ساختند.

همچنین این شرکت‎ها برای فروش کنسول باید موافقت کامل مجریان قانون را کسب می‎کردند و علاوه بر این هر کنسولی که فروخته می‎شد باید به صورت جداگانه مورد بازرسی قرار می‎گرفت. اکنون تمام این محدودیت‎ها به صورت کامل کنار گذاشته شده‎اند و درهای یک بازار جدید و بزرگ به روی کنسول سازان باز شده است.

این 15 سال زندگی بدون کنسول در چین (البته بدون احتساب فروش بازارهای سیاه)، دوستداران بازی را مجبور به استفاده از کامپیوترهای شخصی، موبایل و بازی‎های تحت وب کرده بود و این موضوع یک چالش و رقابت بزرگ برای این سه شرکت عظیم هست تا بتوانند باری دیگر مشتریان خود را مجاب به خرید کنسول‎های خود و نشاندن آنها در جلوی تلویزیون کنند.

THE VERGE

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. همایون می‌گوید

    خاک توی سر کشورهائی با چنین تفکراتی !! :)