10 نکته که بهتر است گیمرها قبل از مهاجرت به ویندوز 10 آنها را بدانند

تنها چند رو بیشتر تا زمان عرضه رسمی نسخه نهایی ویندوز 10 فاصله نداریم. به گفته ردموندی ها، ویندوز 10 آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز خواهد بود که قابلیت اجرا بر روی گجت‌های مختلف را دارد.

38

بر اساس گفته مایکروسافت، هرچند نسخه دسکتاپ ویندوز 10 طی روزهای پیش روی منتشر می‌شود، با این حال ویندوز 10 موبایل و ایکس‌باکس وان زودتر از پاییز قابل دسترس نخواهد بود.ما پیش‌تر در فارنت طی مقالات مختلف به طور مفصل به قابلیت‌ها و ویژگی‌های این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز پرداخته‌ایم، با این حال قصد داریم در ادامه 10 نکته که به گفته مدیر برنامه‌ریزی بخش اکس باکس لایو بهتر است گیمرها قبل از مهاجرت به ویندوز 10 بدانند را بررسی کنیم.

1- از آخرین قابلیت‌های افزوده شده به ویندوز 10 مطلع شوید

شما خواهید توانست با مراجعه به انجمن سؤالات متداول، وبلاگ رسمی ویندوز 10 و یا صفحه توضیحات شیوه اجرای ویندوز 10 بر روی ایکس‌باکس از جدیدترین ویژگی‌های ویندوز ۱۰ با خبر شده و درباره آن‌ها اطلاعات کسب کنید. البته در صفحات مذکور اطلاعاتی نیز در رابطه با پیش‌نیازهای لازم و حداقل مشخصات سخت‌افزاری برای اجرای روان ویندوز 10، شیوه کار دستیار صوتی کورتانا در گجت‌های مجهز به این سیستم‌عامل و اطلاعاتی در رابطه با مرورگر تازه معرفی شده اج یافت می‌شود.

2- دایرکت‌ایکس 12

Direct3D 12 یک رابط برنامه‌نویسی جدید با هدف کاهش درگیری درایور و همچنین مهیا کردن بستری برای استفاده‌ی بهتر و بهینه‌تر از سیستم‌های چند هسته‌ای است. دایرکت‌ایکس 12 را مایکروسافت همزمان با ویندوز 10 برای دستگاه‌های زیادی از جمله موبایل‌ها، لپ‌تاپ‌ها و حتی ایکس‌باکس وان عرضه می‌کند. این نسخه از دایرکت‌ایکس نه تنها تجربه لذت‌بخش‌تری را در انجام بازی‌های رایانه‌ای برای شما به ارمغان می‌آورد، بلکه باعث افزایش کارایی کارت گرافیک‌های قدیمی‌تر نیز خواهد شد.

3- تجربه ایکس‌باکس بر روی ویندوز 10

برای یک گیمر، بدون شک قابلیت استفاده از اپلیکیشن ایکس‌باکس بر روی ویندوز 10 یک نعمت محسوب می‌شود. امکان استریم بازی‌های ایکس‌باکس وان بر روی هر دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 امکانسیت که برای اجرا نیاز به یک دستگاه ایکس‌باکس وان و یک دسته‌ی بازی است.

10240winver_0

این قابلیتی است که تاکنون در پلی‌استیشن، وی یو و استریم شاهد بوده‌ایم اما یک تفاوت اساسی دارد که آن امکان استریم روی دستگاه‌های موجود در شبکه‌ی محلی است و نیازی به اینترنت ندارد. برای آگاهی از چگونگی استریم تصاویر ایکس باکس بر روی ویندوز 10، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

4- کسب اطلاعاتی در رابطه با حداقل مشخصات سخت‌افزاری برای اجرای روان ویندوز 10

به گفته مایکروسافت سیستم‌هایی که هم‌اکنون بدون مشکل می‌توانند ویندوز 7 یا 8.1 را اجرا کنند، در آینه نیز خواهند توانست به ویندوز 10 ارتقا یابند. حداقل مشخصات سخت‌افزاری این گونه دستگاه‌ها عبارت‌اند از: پردازنده با سرعت ۱ گیگاهرتز و به بالا، حافظه رم ۱ گیگابایت برای نسخه ۳۲ بیتی و ۲ گیگایت برای نسخه ۶۴ بیت، کارت گرافیک‌هایی که از دایرکس ۹ با درایور WDDM پشتیبانی می‌کنند و 16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی آزاد. برای آگاهی از حداقل مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند برای اجرای روان این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

5- ویندوز 10 را رزرو کنید؛ اگر تاکنون این کار را نکرده‌اید!

افرادی که از نسخه‌های قانونی ویندوز 8، 8.1 و یا 7 استفاده می‌کنند نه تنها می‌توانند به رایگان سیستم‌عامل خود را به این نسخه ارتقا دهند، بلکه خواهند توانست حدود یک سال نیز به‌روزرسانی‌های جدید آن را دریافت نمایند؛ با این حال اگر خواهان خرید نسخه پایه ویندوز 10 باشید باید ۱۱۹ دلار کنار بگزارید، این در حالیست که نسخه Pro آن، ۱۹۰ دلار ارزش گزاری شده است. برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با نسخه نهایی ویندوز 10، کماکان فارنت را همراهی کنید.

6- از اطلاعات مهم خود فایل پشتیبان تهیه کنید

هرچند تهیه پشتیبان از فایل‌های سیستمی برای اکثر استفاده کنندگان از سیستم‌عامل ویندوز توصیه می‌شود، با این حال به وجود آمدن خطای نرم‌افزاری در هنگام به‌روزرسانی به این نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت غیرمحتمل است؛ از این رو استفاده از این ترفند قبل از به‌روزرسانی پیشنهاد می‌شود تا اگر مشکلی مانند قطع شدن ناگهانی اینترنت به وجود آمد بتوانید به راحتی داده‌های خود را بازیابی کنید.

7- پیش از به‌روزرسانی درایورهای سخت‌افزاری خود را به‌روز کنید

هرچند به لطف وجود استراتژی ویندوز اینسایدر، اغلب شرکت‌های سخت‌افزاری برخلاف گذشته درایور قطعات تولیدی خود را به‌روزرسانی کرده‌اند، با این حال پیشنهاد می‌شود بنا به دلایل مختلفی از جمله تحریم‌ها بین‌المللی، پیش از انجام به‌روزرسانی به صورت دستی آخرین نسخه از درایور قطعات سیستم خود را دانلود کنید. البته در صورت رفع مشکل مذکور، انجام این گونه به‌روزرسانی‌ها توسط استور جدید ویندوز به صورت خودکار امکان‌پذیر خواهد بود.

8- اجرا اپلیکیشن و بازی‌ها بر روی ویندوز 10

ویندوز 10 دارای یک فروشگاه نرم‌افزاری یکپارچه می‌باشد که به طور پویا اپلیکیشن ها و بازی‌های مناسب با گجت شما را پیشنهاد می‌دهد. فرقی نمی‌کند از ویندوز 10 بر روی چه دستگاهی استفاده می‌کنید، زیرا در آینده‌ای نزدیک تمام اپلیکیشن ها و بازی‌ها به قابلیت اجرا بر روی تمامی دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 به‌روز خواهند شد.

WP_20150601_08_52_56_Pro_1

این بدان معناست که توسعه‌دهندگان موظف‌اند از طریق ابزاری که‌ مایکروسافت در اختیارشان قرار می‌دهد، اپلیکیشن های خود را برای اجرا بر روی انواع گجت ها از قبیل سیستم رومیزی، تبلت و یا گوشی‌های هوشمند بهینه کنند.

9- اجرا بازی‌های ابکس‌باکس بر روی پی‌سی از طریق کنترلر این کنسول!

اگر خواهان اجرا بازی‌های ایکس باکس بر روی پی‌سی هستید، برای استفاده از کنترلر های این کنسول هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد. هم‌اکنون آداپتور بی‌سیم جهت اتصال کنترل اکس باکس ۳۶۰ به پی‌سی در دسترس است، با این وجود آداپتور بی‌سیم مربوط به دسته بازی اکس باکس وان نیز در پاییز سال جاری عرضه خواهد شد.البته لازم به یادآوریست که امکان اتصال موس و کیبورد به کنسول بازی ایکس‌باکس در زمان عرضه ویندوز 10 برای این دستگاه فراهم خواهد شد.

10- در صورت بروز مشکل در هنگام کار با ویندوز  10، مایکروسافت کماکان در کنار شما خواهد بود!

در صورت بروز مشکل یا سؤال در هنگام کار با ویندوز  10 می‌توانید با مراجعه به نظرآزمایی تعبیه شده در این رابطه به دنبال سؤال خود بگردید. در صورت نیافتن سؤالی مشابه، می‌توانید یک پرسش جدید ایجاد کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط کارشناسان ردموندی ها به آن پاسخگویی شود.

winbeta

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

38 نظر برای این مطلب
  1. محمد صادق می‌گوید

    سلام میخواهم ویندوز ده رو نصب کنم موندم 7 بهتره یا 10 0ون بازی های آینده سنگین تر هستند آیا 7 میتونه اجراشده کنه و اینکه 10 برای بازی های آینده خوب است یانه

    1. محمد می‌گوید

      ویندوز ۱۰ عالی است البته به سیستم شما هم ربط دارد

  2. جواد می‌گوید

    سلام سیستم من
    رم ۶
    گرافیک ۲ انویدیا
    گرافیک ۱ اینتل
    هارد ۱ ترا
    سی پی یو ۵ هسته
    به نظر شما کدام ویندوز رو برای گیم نصب کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ویندوز 10 رو نصب کنید اما مشخصاتی که نوشتید اشکال داره. سی پی یو 5 هسته ای وجود نداره! Core i5 ممکنه 2 یا 4 هسته ای باشه.

    2. پارسا می‌گوید

      سلام راستی اقا چرا دروغ میگی اصلا پردزنده ی 5 هسته ای نداریم شاید منظورت CORE I5 است

    3. طاها مولویان می‌گوید

      سلام دوست عزیز تو بعید ویندوز ۱۰ نصب کنی زیرا دیگر ویندوز ها رم های بالا را کم میکند

    4. طاها مولویان می‌گوید

      بخشید بعید نه باید 😘کیبورد عوضش کرد

    5. طاها مولویان می‌گوید

      باید ویندوز ده نصب کنید زیرا ویندوز های قدیمی رام را کم میکند

  3. مسعود می‌گوید

    سلام آخرین نسخه بازی wolfenstein روی ویندوز10اجرا میشه؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله

  4. Alireza می‌گوید

    سلام. اپدیت کارت گرافیک رو انجام نمیده و میزنه این بهترین نسخه برای شماست باید چیکار کنم

  5. ALI می‌گوید

    سلام.من روی لبتابم ویندوز 10 64 بیتی دارم اما وقتی جی تی ای وی فایو رو نصب می کنم داخل بازی نمی ره لطفا راهنمایی کنید درضمن لب تابم ایسوس گیمینگ مدل FX553 VD RAGاست.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      متاسفانه نمیشه از اینجا راهنمایی کرد. احتمالا نصب بازی رو اشتباه انجام دادید و کرک یا بخش social club رو نصب نکردید

    2. Sina می‌گوید

      منم باهات موافقم.البته برای بازی های جدید انصافا عالیه.اما بازی های قدیمی اصلا.شما ویندوز 10 بریزی بازی های سال 2005 یا 2010 به نظرم با مشکل روش اجرا شه.شاید بگید کی میره بازی سال 2005 بازی کنه.جوابم اینه که بعضی ها هستن سیستم باز جدید نداره.و گروه دوم کسایی مثل من که بازی ها جدید رو روی کنسول انجام میدم اما بازی ها قدیم رو که برای کنسول نیومدن باید روی پی سی اجرا کنم.درسته که دایرکت ایکس 12 روی ویندوز 10 وجود داره اما الان بازی های خیلی کمی از دایرکت ایکس 12 پشتیبانی میکنن و دایرکت 11 داشته باشی کافیه.من سیستم قبلی م خراب شد جدید خریدم و الان روش ویندوز 10 نصبه.واقعا خوبه اما من بازی از استیم دانلود کردم اجرا نکرد.خب منم باید برم ویندوز 7 یا 8.1 بریزم تا بازی های مو اجرا کنه. درضمن الان نزدیک به 70 درصد گیمر ها از ویندوز 7 استفاده میکنن. شک دارین؟بفرمایین
      https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/os/16275-windows-7-gamers-favorite-operating-systemدرکل به نظرم برا بازی 7 بهتره چون ویندوز سون هم بازی های قدیمی و هم بازی های جدید رو ساپورت میکنه اما ویندوز 10 اینطور نست

  6. z می‌گوید

    به نظر من ویندوز 10 یکی از بی خود ترین ویندوز های سال بوده و باید با ویندوز ویستا مقایسه کرد اولا برنامه ایکس باکس بر روی رایانه یک برنامه بدرد نخور هستش که رم رو اشغال میکنه و غیر قابل پاک کردنه .دایرکس 12 هم کمتر بازی نیاز داره و با دایرکس 11 هم میاد .تازه خیلی مشکلات و لگ ها داره که با اپدیت ها هم رفع نمی شن ( شاید یه روزی همه مشکلاتش رفع بشه ) و اپدیت پی در پی جزء سیاست های خودشونه .فکر کنم برای بازی ایکس باکس کامپیوترتون باید بازی اوریجینال رو داشته باشید .تقریبا بازسازی ویندوز 8.1 که کمی بهتر عمل میکنه ولی با ویندوز 8.1 فرق چندانی نداره و میتونستن بجای یه ویندوز جدید ضعف های ویندوز 8.1 رو رفع کنن و تقریبا کمتر گیمری از این ویندوز استفاده میکنه و همه بد این ویندوزو میگن.

  7. a.eshmiz می‌گوید

    سلام دوستان ممنون میشم راهنماییم کنین …
    ویندوز 10 دارم برا بازی pes 2016 به مشکل خوردم از نظر کارت گرافیک یا نصب بازی مشکلی نیس ولی وقتی بازی رو اجرا میکنم تو حین بازی پرش داره( تصویر ایست داره حرکات آهسته میشه ) ممنون میشم دوستانی که اطلاعات دارن نظر بدن ….

  8. mehdi gholi می‌گوید

    سلام من بازی فیفا 17 رو رو لب تاپم نصب کردم اما وقتی بازیو اجرا می کنم صدای بازی هست و حتی صدای تکون خوردن دسته بازی هست اما تصویر ندارم و صفحه سیاه است …لطفا راهنمایی کنید …ویندوزم هم 10 home 64 bit

  9. kaveh yousefzadeh می‌گوید

    سلام
    لطفا به این سئوالم از طریق ایمیل سریعا پاسخ دهید.
    کدام ویندوز را نصب کنیم تا شدت صدا وافکت های آن بیشترباشد؟وکیفیت صدای پلیرها بسیار بیشترشود.چرا که من ویندوز ایکس پی و ویندوز 7 را که نصب کردم متوجه شدم که از حیث کیفیت صداوافکت های پلیرها ویندوز ایکس پی بسیار بهتراز ویندوز سون می باشد.لذا لطفا سریعا به من از طریق ایمیل اطلاع دهید که نصب کدام ویندوز بر شدت وکیفیت صدای کامپیوتروپلیرها هنگامی که از هدفون استفاده می کنیم بیشتر است؟مستحضرباشیدکه ویندوز ایکس پی ظاهرا دارد منسوخ می شود وامنیت آن هم خیلی کمتر است.
    منتظرپاسخ شما هستم.لطفا سریعا به من اطلاع دهید که کدام ویندوز از حیث قابلیت های صوتی پلیرها وشدت صدا وافکت های آنها بیشتر است؟
    متشکرم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از نظر خروجی صدا تفاوتی بین ویندوزها وجود نداره! شما با نصب هر برنامه توی هر ویندوزی همون کیفیت صدا رو خواهید داشت. شاید درایور کارت صدا رو نصب نکردید

  10. nicekhonj می‌گوید

    یک ویندوز فکق العاده برای گیم تمام پردازش سی پی یو صرف گیم میشه هنگام بازی .

  11. حسین می‌گوید

    سلام دوستان این رو بدونید کن ویندوز ده هنوز کامل نشده مایکروسافت گفته که ویندوز ده فقط بازهای سال 2009 به بعد رو ساپورت میکنه تازه ویندوز 7خیلی بهتره چون بازی هایش سیو دو بیتی رو هم اجرای میکنه ویندوز ده بازی هایش سیو دو بیتی رو اجرا نمیکنه نظر من اینه کن ویندوز هفت بهتره

  12. علی می‌گوید

    سیستم کامپیوتر من
    رم:4
    CPU:3.60
    گرافیک:4
    به نظر شما اگه من ویندوز10 نصب کنم بازی هایی که رم4 میخاد رو میاره…!
    اصلا ویندوز10چقدر سیستم میخاد؟!

  13. علی می‌گوید

    ایا بازی جی تی ای v در ویندوز 10 خوب اجرا میشود

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چیزی تحت عنوان GTA 7 هنوز عرضه نشده! اما اگر منظورتون GTA V هست بازی های جدید بهترین عملکرد رو با ویندوز 10 دارن

  14. PCگیمر می‌گوید

    ویندوز 10 واقعا برای گیم خیلی بهتره…

  15. س می‌گوید

    سلام میخواستم بدونم بازیهایی که ویندوز 7 براشون تعریف شده در ویندوز 10 قابلیت اجرای خوب و بی نقص رو دارن؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اکثرشون بله

  16. Alisa می‌گوید

    من بازی جنگ های صلیبی دو جدید رو بازی میکنم لگ داره یا مثلا بازی پروتوتایپ رو قبلا خیلی روان روی فول HDبازی میتونستم بکنم ولی حالا نه بعدش که ویندوزم رو از 8.1اوردم 7همه چی خراب شد مشکل از چیه؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      شاید درایور کارت گرافیک

  17. ashkan می‌گوید

    سلام ،من یه لپ تاپ lenovo ideapad 500 خریدم
    core i7
    ram8
    amd 4g
    hard 2t
    windows10
    ولی بازی هارو کند احرا میکنه؟مشکل از چیه؟ لطفا جواب بدین ممنون

  18. محمد می‌گوید

    فرق بسیار ناچیزی بین ویندوز 8.1 و10 است ولی اگر میخواهید بازی های جدید ماکروسافت بهتون بخوره باید ویندوز 10 رو نصب کنید چون که دیگه ماکروسافت بیشتر بازی هاشو فقط برای ویندوز 10 میزنه.

    1. ایمان می‌گوید

      بزار بزنه گور پدرش دیگه شورشو دراورده من همون قدیمیارو با سون بازی میکنم به سیاستهای چاپیدن مایکروسافت هم تن نمیدم

  19. Reza. می‌گوید

    سلام.. بازی هایی که روی سیستم پیشنهادی شون ویندوز 10 نوشته نشده میشه بازی رو نصب وبازی کرد بدون لگ
    با تشکر

  20. مبین می‌گوید

    سلام،یه سوال ویندوز 10تمامی بازی های پی سی رو اجرا میکنه؟؟

    1. ایمان می‌گوید

      نه دیگه داداش خیلی قدیمیارو مثل god of war 1 باز نمیکنه

  21. Amir می‌گوید

    سلام سیستم من این هست :

    رم 4
    گرافیک 2
    سی پی یورش cori 3

    ولی بعضی بازی ها رو که سیستمم بهشون میخوره لگ میزنه

  22. hesam می‌گوید

    سلام خسته نباشید ویندوز 10 برای گیم بهتره یا 8.1 .

    1. behnam می‌گوید

      سلام
      والا خودم ب شخصه الان با 8.1 کار میکنم برای گیمر خوب ساپورت نمیکنه با اینکه مشخصاته سیستمم بالاس ، بنده 10 رو توصیه میکنم 7 هم خوبه …