شایعه: اپل در حال مذاکره برای استفاده از BMW i3 بعنوان پایه خودرو الکتریکی خود است

بر اساس گزارشات منتشره از سوی نشریات آلمانی، شرکت‌های اپل و بی‌ام‌دبلیو در حال گفتگو با محوریت علاقمندی اپل به استفاده از خودروهای الکتریکی i3 این شرکت آلمانی به‌عنوان مبنای تولید خودروی الکتریکی خود هستند.

0

خبرهایی در خصوص برنامه‌ریزی اپل به‌منظور تولید خودروهای الکتریکی در اوایل سال جاری میلادی و با در برگرفتن این توضیح که صدها نفر از کارمندان این شرکت در حال کار بر روی این پروژه هستند سروصدا برپا کرد. این خبر با تایید تیم‌کوک و به‌خدمت گرفتن افراد نام آشنای صنعت خودرو قوت گرفت.

اکنون و بر اساس گزارش مجلات آلمانی، تیم کوک مدیرعامل این شرکت به همراه دیگر مدیران اجرایی اپل به دیدار مقامات آلمانی BMW در لیپزیک رفته‌اند تا بازدیدی از خط تولید خودروهای الکتریکی i3 این شرکت به عمل آورند. اپل علاقمندی زیادی به بهره‌گیری از بدنه فیبر کربنی مشابه آنچه در این خودروهای آلمانی مورد استفاده قرار گرفته است دارد.

خودروی الکتریکی تولیدی آلمانی‌ها در کنار بهره‌مندی از قابلیت شارژ الکتریکی می‌تواند مسافتی را نیز با بهره‌گیری از باک بنزینی خود بپیماید با این وجود خودروی تسلا  مدل S به علت بهره‌مندی از توانایی‌های بالا، مصرف سوخت پایین‌تر و پشتیبانی خوب شرکت سازنده‌اش، یک رقیب جدی برای این خودرو به حساب می‌آید.

به نظر می‌رسد شرکت اپل قصد دارد با بهره‌گیری از دانش و تجربیات شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌دبلیو، در بازار تولید خودروهای الکتریکی و یا احیانا خودروهای بدون سرنشین نیز رقیب دیرینه خود گوگل را تنها نگذارد. این گزارش می‌افزاید گفتگوهای اپل و بی‌ام‌دبلیو در خصوص تولید خودروهای الکتریکی از پاییز سال 2014 آغاز شده اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

9to5mac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.