ایده جدید اپل؛ استفاده از تاچ‌آیدی برای شناسایی فردی که در حال تماشای تلویزیون است

ریموت کنترل تلویزیون یک وسیله با طرح وظیفه معین و محدود می‌باشد که اغلب افراد معتقدند هیچ قابلیت دیگری نمی‌توان به آن اضافه کرد.

0

ما از این وسیله برای عوض کردن شبکه، تغییر میزان ولوم صدا و یا در سیستم هویه برای تنظیم درجه حرارت استفاده می‌کنیم، به گونه که پس از یک یا دو بار امتحان، بدون شک شیوه کار با آن را خواهیم آموخت.

همان‌گونه که قبلاً هم گفتیم، Authentec شاخص‌ترین  کمپانی تولید کننده سنسورهای اسکن اثرانگشت برای گوشی‌های هوشمند می‌باشد که چندی پیش توسط اپل خریداری شد. پس از آن کمپانی اپل انواع گجت‌های خود را به سنسور اثرانگشت مجهز کرد، با این حال با تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که بر اساس آن می‌توان کنترل تلویزیون را هم به یک اسکنر اثر انگشت تجهیز کرد!

بر این اساس ساکنین کوپرتینو در نظر دارند کنترل تلویزیون اینترنتی خود را به سنسور اثر انگشت تاچ‌آیدی برای شناسایی افراد مختلف تجهیز کنند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که طرح این ایده برای حفاظت شخصی نیست به طوری که می‌توان از آن همچنین در سیستم یکپارچه خانه هوشمند هوم کیت نیز در جهت باز و بسته کردن درب پارکینگ استفاده کرد.

اگرچه استفاده از تاچ‌آیدی برای شناسایی افراد در ریموت کنترل یک طرح عالی و کاربردی به نظر می‌رسد، با این حال به دلیل که در مرحله ثبت اختراع قرار دارد نمی‌توان هیچ تضمینی برای به ثمر نشستن و اجرای گسترده آن یافت.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.