ناسا از کشف شبیه‌ترین سیاره به زمین که در مدار یک ستاره شبیه به خورشید می‌چرخد خبر داد

سازمان فضایی ناسا اعلام کرده تلسکوپ کپلر موفق به کشف Kepler 452b که در واقع یک سیاره حاضر در ناحیه قابل سکونت در حال چرخش به دور ستاره‌ای مانند خورشید بوده شده است.

0

این کشف می‌تواند گامی جدید برای ناسا به‌منظور یافتن سیاره‌ای شبیه به زمین باشد. تلسکوپ کپلر تاکنون موفق به کشف 11 سیاره کاندید به‌منظور سکونت شده است. Kepler 452b کوچک ترین سیاره‌ای است که در منطقه قابل سکونت کشف شده و البته 60 درصد بزرگ‌تر از زمین است.

Jon Jenkins سرپرست تیم تحلیل داده‌های کپلر از این کشف به نام عموزاده بزرگ‌تر و مسن‌تر زمین یاد می‌کند. او معتقد است این سیاره  شبیه ترین گزینه ممکن به زمین است که تا کنون کشف شده است. وی متعقد است این کشف می‌تواند به ناسا امکان فهم و بازتاب تغییرات زیست‌محیطی زمین را نیز بدهد. حجم و ترکیب این سیاره جدید هنوز مشخص نشده است اما یافته های پیشین از این حکایت دارند که این سیاره احتمالا از سطحی سنگی برخوردار خواهد بود. لازم به ذکر است که کپلر 452 در فاصله 1400 سال نوری از صورت فلکی Cygnus واقع شده است.

این سیاره چیزی در حدود 6 میلیاد سال را در این ناحیه قابل سکونت و در پرتو ستاره خود پشت سر گذاشته است. Jenkins معتقد است شانس قابل توجهی به منظور وجود حیات (با توجه به وجود شرایط و موارد لازم) بر روی این سیاره وجود دارد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.