کجارو؛ مرجع و مجله گردشگری و جهان‌شناسی

کجارو یک پرتال جامع در حوزه‌ی گردشگری است و تلاش می‌کند تا محتوای متنوع، با کیفیت و غنی را از ایران و جهان، فرهنگ و هنرممالک، مکان‌های دیدنی، جاذبه‌های توریستی، غذاهای لذت دنیا و ده‌ها شاخه‌ی دیگرِ مرتبط با حوزه‌ی گردشگری را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

4

در طول دهه‌های اخیر رسانه‌های خارجی، تصویر ایران را به عنوان کشوری ناامن، خرابه و بدون فرهنگ به جهانیان معرفی کرده‌اند. هنوز هم ما با دیدن یک توریست اولین سوالی که می‌پرسیم این است که آیا از دیدن ایران تعجب کرده و آن را کشوری ناامن می‌داند یا نظرش عوض شده … بدون شک توریست پاسخ خواهد داد که اصلا چنین چیزی را انتظار نداشته است. مقصر خود ما هم هستیم که نتوانستیم زیبایی‌های ایران را قدرتمندتر به تصویر بکشیم و به جهانیان نشان دهیم که ایران کشوری با تاریخ کهن، فرهنگی مهمان‌نواز و طبیعتی چهارفصل و رویایی است. همین انگیزه باعث شد که کجارو متولد شود.

ما برای بهبود وضعیت گردشگری ایران و به منظور اطلاع‌رسانی درست گامهای نخست را یک به یک به بهره‌برداری خواهیم رساند.

گام نخست‌: شناخت جهان

ما به عنوان ایرانی برای اینکه سرزمین خود را بهتر بشناسیم ابتدا باید بدانیم که در کره پهناور زمین چه می‌گذرد و با تاریخ، فرهنگ و تمدن‌های دیگر آشنا شویم. زمانی می‌توانیم ادعا کنیم که ایران را بهتر از یک توریست می‌شناسیم که دیدی جهان‌بینانه داشته باشیم و بتوانیم با مقایسه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها، نقاط دیدنی و تفریحی با معادل ایرانی آن، دید بهتر و عمیق‌تری داشته باشیم.

پس ما گام نخست را بر این نهادیم که بهترین مقالات و مطالب دنیای گردشگری را گردآوری کنیم و در موضوعات مختلف و دسته‌های گوناگون برای شما کاربران عزیز منتشر کنیم و این مهم تنها به لطف تیم بیش از ۲۰ نفره‌ی تحریریه‌ی کجارو امکان پذیر شده است. از جمله موضوعاتی که در وب‌سایت کجارو می‌توانید بیابید موارد زیر را شامل می‌شود:

– تحصیل، کار و مهاجرت:

اگر قصد دارید در آینده دور یا نزدیک به منظور تحصیل، کار یا زندگی به کشور دیگری مهاجرت کنید حتما این بخش را دنبال کنید. در این بخش مقالات و مطالب آموزشی متعددی قرار خواهیم داد که به شما برای برنامه ریزی آینده کاری، تحصیلی یا زندگی تان کمک خواهد کرد. مقالاتی مانند اینکه چه رشته‌های تحصیلی در کدام کشور موقعیت بهتری دارد، چه مواردی را باید پیش از مهاجرت به یک کشور بدانیم یا اینکه بهترین شهرها برای ادامه تحصیل در هر کشور کجاست و بسیاری مقالات دیگر که بدون شک برای بسیاری مفید خواهد بود.

نمونه مقاله : ۶ مزیت تحصیل خارج از کشور در یک شهر کوچک

– برترین‌ها:

در بخش برترین‌ها همانطور که از نامش پیدا است به معرفی برترین اماکن گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌ها می‌پردازیم. برترین‌ها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کجارو خواهد بود چرا که در عین داشتن یک دانش بزرگ در مقاله‌ای نه چندان طولانی، می‌تواند الهام بخش سفرهای بعدی شما باشد.

نمونه مقاله : ۵۰ رستورانی که بهترین همبرگر را در آمریکا سرو می‌کنند، به همراه تصاویر همبرگرها

– ایده سفر:

در بخش ایده‌ی سفر بسته به خصوصیات کسانی که سفر را دوست دارند و بر اساس نیازهایشان، به معرفی نقاط و مقاصد مختلف گردشگری پرداخته می‌شود. از معرفی نقاطی که برای دوستداران خرید مناسب است تا معرفی نقاطی که دوستداران طبیعت و ماجراجویی را به سمت خود فرا می‌خواند. بخش‌های دیگر کم‌هزینه و به صرفه، تفریحی و خانوادگی، تاریخی، هنری و مذهبی، عجایب و رازها، لوکس و در آخر ماه‌عسلی و آرام است. اگر هر یک از این دسته‌ها به علایق شما نزدیک است حتما بخش ایده سفر را دنبال کنید.

نمونه مقاله: پنج دلیلی که تایلند را به بهترین کشور دنیا برای سفر تبدیل می‌کند

همچنین شما می‌توانید با مراجعه به کجارو باقی بخش‌های وب سایت را نیز مشاهده کنید.

گام دوم : اخبار گردشگری ایران و جهان

در گام بعدی ما همکاری خبرنگاران و مراجع خبری، مهمترین اخبار روز ایران و جهان را گردآوری کردیم تا همه علاقمندان به گردشگری از وضعیت اتفاقات و خبرهای این حوزه آگاهی پیدا کنند. بدون شک کسانی که به این صنعت علاقه دارند و می‌خواهند شناخت بهتری از دنیای پیرامون خود داشته باشند، خبر، یک عنصر جدایی ناپذیر دانش این افراد از این حوزه خواهد بود.

گام سوم (به زودی): به تصویر کشیدن شایسته ایران

قدم بعدی که کاری بسیار دشوار است، به تصویر کشیدن ایران و نقاط دیدنی آن است. به همین منظور کجارو تیمی از ایرانگردان که در عین حال عکاسان و فیلمبردارانی حرفه‌ای نیز هستند را به نقاط مختلف ایران می‌فرستد تا از گوشه گوشه‌ی این مرز و بوم عکس‌ و فیلم تهیه کنند. همچنین با همکاری تیمی از نویسندگان، سازندگان ویدیو و طراحان گرافیکی این تصاویر خام را به صورتی حرفه‌ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این کار بسیار پرهزینه و زمانبر است و امیدواریم که به زودی از نتایج این گام لذت ببرید.

کجارو به این سه گام خلاصه نخواهد شد و بخش‌ها و خدمات جدیدی را به شما عزیزان ارایه خواهد کرد که به زودی معرفی خواهد شد، اما این قول را به شما می‌دهیم که کجارو تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت گردشگری کشور خواهد کرد.

از کجارو به آدرس www.kojaro.com دیدن کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. Soazml99 می‌گوید

    مرسی عالی بود

  2. حمید خسروجردی می‌گوید

    سلام من دکتر خسروجردی جهانگرد و ایران‌گرد ایرانی هستم که به تازگی از سفر قطب جنوب برگشتم. لطفا یک ایمیل و یا یک تلفن که بتوان با سر دبیر صحبت کرد را به من اطلاع دهید.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سلام. توصیه می کنیم از بخش تماس سایت کجارو اقدام کنید. ما فقط این سایت رو معرفی کردیم

  3. مهرداد می‌گوید

    همیشه رابطه بین فارنت و زومیت برام جذاب بوده
    زومیت یه تیم حرفه ای داره که مطمئنا باعث میشه کجارو هم مثل زومیت حرفه ای باشه
    یه آدرس جدید به فیدلی اضافه کردم مرسی فارنت