از عمیق‌ترین استخر شنا جهان برای تمرین فضانوردان استفاده خواهد شد

بدون شک استخرهای لوکس و عمیق یکی از جاذبه‌های گردشگری هتل‌های بزرگ به شمار می‌آید، با این حال گروهی از محققان در نظر دارند از عمیق‌ترین استخر جهان به منظور آموزش فضانوردان استفاده کنند.

0

بر کسی پوشیده نیست که اکثر شناگران ماهر و علل خصوص صاحبان فن در رشته شیرجه، به دنبال استخرهای عمیق هستند، با این اوصاف هیچ استخری لذت بخش تر از استخر هتل Terme Millepini‌ در ایتالیا برای آن‌ها نخواهد بود. این استخر با عمق برابر با یک ساختمان دوازده طبقه هم‌اکنون با عمق ۴۰ متر، در میان استخرهای دنیا حرف اول را می‌زند.

جالب است که بدانید فشاری که به فرد غواصی در عمق 50 متری وارد می‌شود با فشاری که فضانوردان در پیاده روی‌های فضایی تحمل می‌کنند یکسان است، از این رو پژوهشگران دانشگاه اکسس در نظر دارند از این استخر فوق عمیق به منظور آموزش و تمرین فضانوردان استفاده کنند. البته این استخر کماکان 12 متر کوچک‌تر از آن چیزیست که ناسا تائید می‌کند.

لازم به ذکر است که ساخت استخری با ارتفاع 50 متر مستلزم سرمایه گزاری 60 میلیون دلاری بوده، با این حال پیمان‌کار پروژه امید وار است که از این استخر بتوان در پژوهش در علوم مختلف زیست محیطی، فیزیولوژیست دریایی، تمرین فضانوردان و آموزش حرفه‌ای غواصی استفاده کرد.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.