تماشا کنید: قهرمان حل مکعب روبیک جهان از شگردهای سرعت بالای خود می‌گوید

برای اکثر افراد، مکعب روبیک به‌عنوان یک اسباب‌بازی ساده به نظر می‌آید اما هنگامی که شروع به گرداندن چهارضلعی‌ها می‌کنند با خود می‌اندیشیده‌اند که این مکعب با آن‌ها چه کرده که به فکر کوبیدن آن به دیوار افتاده‌اند.

1

Collin Burns اما نوجوانی است که به مکعب روبیک با این دید نگاه نمی‌کند. وی بازی با این مکعب را از زمانی که یک کودک خردسال بوده آغاز کرده و اکنون به مرحله‌ای رسیده که توانسته با ثبت زمان 5.253 ثانیه رکورد جهان را به‌نام خود ثبت کند. این رکورد چیزی در حدود یک سوم ثانیه کمتر از زمان ثبت‌شده پیشین است.

ممکن است تصور کنید حل کردن معمای مکعب با این سرعت به ذهنی با سرعت محاسبات بالاتر از یک ماشین حساب و یا به‌خاطر داشتن سه میلیون رقم اعشار از عدد پی! نیاز خواهد داشت اما این مکعب ساده‌تر از این‌ها حل خواهد شد.

Burns در ویدئویی که منتشر کرده روشی را که برای حل این مکعب فراگرفته است توضیح می‌دهد. این روش Fridrich نام دارد و همنام پروفسور دانشگاه Binghamton جسیکا فردریش است که این روند را هنگامی که دانشجوی کالج بود توسعه داد. این روش مستلزم سازماندهی کردن یک مجموعه از چهارضلعی‌های رنگی به صورت ضربدری است تا نهایتا یک طرف را به عنوان لایه زیرین مشخص کنید.

پس از این، مکعب در قسمت‌های مختلف بالای این لایه حل شده تا نهایتا تنها ردیف بالا حل نشده باقی بماند. نهایتا وی از یک الگوریتم به‌منظور تنظیم چهارضلعی‌های باقی‌مانده در مکان صحیح استفاده می‌کند. فردریش حتی یک وب‌سایت در زمینه حل  معمای مکعب روبیک ایجاد کرده است تا روش خود را با جزئیات بیشتر شرح دهد.

راه‌حل اصلی برای موفقیت Burns فرمولی جادویی نبوده بلکه تمرین زیاد باعث شده وی در اجرای این الگوریتم‌ها زبده شود. شما نیز با پیروی از این تکنیک می‌توانید سرعت خود را در حل معمای مکعب روبیک افزایش داده و شاید نام خود را در کتاب رکوردهای این بازی ثبت کنید.

Cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. بی نام می‌گوید

    خو ی ترجمه ای چیزی بدین من هیچی نمیفهممممممممممممممممممم