مارک زاکربرگ یک قدم دیگر به عنوان ثروتمندترین مرد جهان نزدیک شد

بر اساس جدیدترین لیست ثروتمندترین افراد جهان که توسط بلومبرگ منتشر شده، مدیرعامل و ایده پرداز اصلی بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان مارک زاکربرگ، هم‌اکنون به عنوان جوان‌ترین میلیارد جهان شناخته می‌شود.

0

بر اساس گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ، مارک زاکربرگ 31 ساله هم اکنون به عنوان جوان‌ترین میلیارد جهان شناخته می‌شود. ثروت وی با رشد 8.6 میلیارد دلاری نسبت به سال گذشته به 43 میلیارد و 100 میلیون دلار می‌رسد.

تحلیل گران وال‌استریت در روز چهارشنبه پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت هر برگ از سهام فیس‌بوک با 98.39 دلار خرید و فروش شود. این در حالیست که کمپانی مذکور طی سه ماه دوم سال جاری با راه‌اندازی تبلیغات ویدئویی درون شبکه‌ای خود درآمد قابل ملاحظه‌ای به دست آورده است. در کنار این موضوع، اینستاگرام نیز که به کمپانی فیس‌بوک تعلق دارد، در این مدت روند رو به رشدی را سپری کرده است.

ارزش سهام این شرکت در بازار بورس وال‌استریت طی یک سال گذشته 25 درصد رشد داشته، این در حالیست که نسبت به سال 2012 و زمان ورود فیس‌بوک به بازار بورس نیز بیش از 160 درصد رشد نشان داده می‌شود؛ ارزش کل سهام فیس‌بوک هم‌اکنون در بازار بورس به بیش از 275 میلیارد دلار رسیده است.

در همین حال آقای اینگوار کامپارد 89 ساله سوئدی طی مدت زمانی که از آغاز سال 2015 می‌گذرد، از تجارت خود بیش از 2.8 میلیارد دلار ثروت به دست آورده که مجموع دارایی‌های وی را به رقم 42.2 میلیارد دلار رسانده است. شرکت لوازم خانگی سوئدی و چندملیتی Ikea که متعلق به وی است، از فروش محصولات خود در سرتاسر جهان طی یک سال گذشته بیش از 3.2 میلیارد یورو به دست آورده است که حدود 10.5 درصد از این میزان از بازار بریتانیا کسب شده است.

مارک زاکربرگ با اختلاف 300 میلیون دلاری، در لیست ثروتمندترین افراد جهان هم‌اکنون پشت سر مدیرعامل غول نرم‌افزاری اوراکل آقای لری الیسون قرار گرفته و پس از آن نیز صاحب کمپانی آمازون جف بزوس با سرمایه 43.5 میلیارد دلاری قرار گفته است؛ و اما نام بنیان‌گزار کمپانی مایکروسافت بیل گیتس، همانند پنج سال گذشته در صدر جدول ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

وی که هم‌اکنون بیش از 85.2 میلیارد دلار سرمایه داشته، با اخلافی فاحشی نسبت به نفرات بعدی بر صدر این لیست تکیه زده و انتظار نمی‌رود به این زودی‌ها کسی بتواند وی را از جایگاه خود عزل کند. در رده دوم و سوم این لیست، آمانسیو اورتگا صاحب شرکت ایندیتکس و وارن بافت صاحب برند برکشایر هاتاوی به ترتیب با 70.8 و 67.6 میلیارد دلار سرمایه قرار گرفته‌اند. کریستی والتون، همسر جیم والتون و صاحب برند والتون نیز به عنوان ثروتمندترین بانوی سال 2015 با دارایی 36.8 میلیارد دلاری شناخته شده است.

telegraph

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.