به‌زودی با موشواره خود می‌توانید با ایکس‌باکس‌وان کار کنید!

همان‌طور که می‌دانید کنسول بازی ایکس باکس یک کامپیوتر کوچک با ظاهری براق است که صرفاً برای انجام بازی‌های تحت دیسک یا شبکه و بهره بردن از سرویس‌های ایکس باکس مایکروسافت ساخته شده؛ این در حالیست که شاید در آینده‌ای نزدیک هویت اصلی ایکس باکس وان با ارتقا پلتفرم آن به ویندوز 10 کمی تغییر کند.

0

از آنجا که هنوز یک سال و چندی از عرضه رسمی ایکس‌باکس‌وان توسط مایکروسافت به بازار نمی‌گذرد، بدون شک تا عرضه نسخه بعدی این کنسول راهی زیادی مانده از این رو ممکن است که ایکس‌باکس‌وان طی ماه‌های آینده به قابلیت‌های جدیدی از جمله پشتیبانی اتصال به موس و کیبورد مجهز شود.

بر کسی پوشیده نیست که هم‌اکنون تنها راه ارتباط با آخرین کنسول بازی مایکروسافت، استفاده از کنترل‌های آن یا کینکت است، با این حال مدیر بخش بازی‌های مایکروسافت Phil Spencer، در توئیت جدید خود اعلام کرد که این کنسول بازی به زودی می‌تواند از کیبورد و موس‌های کامپیوتر پشتیبانی کند. بدین ترتیب علاقه‌مندان به بازی‌های استراتژیک یا Real Time Strategy، می‌توانند در آینده این گونه گیم ها را از طریق موس بر روی ایکس باکس وان کنترل کنند.

با آنکه برخی شرکتها مانند Xim4 سعی کرده‌اند با استفاده از آداپتورهای مخصوص، کیبورد و موس را به کنسول پلی‌استیشن 4 متصل کنند، مایکروسافت روش دیگری را پیش گرفته و می‌خواهد پشتیبانی از موس و کیبورد را به طور رسمی در ایکس باکس قرار دهد. ایکس‌باکس‌وان به تازگی با دریافت یک به‌روزرسانی بزرگ قابلیت استریم بازی را بر روی گوشی‌های ویندوز فونی و سیستم‌های مبتنی بر ویندوز 10 را به دست آورده، بر همین اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که در زمان عرضه نسخه مخصوص ویندوز 10 برای این کنسول بازی، قابلیت اتصال موس و کیبورد نیز به آن افزوده شود.

علاوه بر این بر اساس سخنان تازه ساتیا نادلا، انتظار می‌رود در زمان انتشار نسخه نهایی ویندوز 10 مخصوص ایکس‌باکس‌وان، امکان اجرای اپلیکیشن های یونیورسال نیز به این کنسول بازی اضافه گردد. بدین ترتیب باید زمانی را تصور کرد که بتوان توسط این کنسول در آن واحد هم یک بازی جذاب را اجرا کرد، هم توسط اپلیکیشن یونیورسال ورد اسنادی اداری را ویرایش کرد و هم در قسمتی از صفحه اخبار روز را مرور کنیم.

به نظر شما با افزوده شدن این قابلیت‌ها به ایکس‌باکس‌وان، کماکان می‌توان این محصول را صرفاً یک کنسول بازی نامید؟

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.