گوگل حالا رسماً هر کجا بوده‌اید را می‌داند و شما هم می‌توانید آنها را در نسخه جدید گوگل‌مپس ببینید / دانلود کنید

مطمئنا شما نیز دوست ندارید نرم‌افزاری بر روی گوشی داشته باشید که هر گونه حرکت و جابجایی شما را رهگیری کند. با این وجود در جدیدترین قابلیت افزوده شده به نرم‌افزار گوگل‌مپس این قابلیت به نحوی دوست‌داشتنی به‌کار گرفته شده و اطلاعات مربوط به مکان‌هایی که شما در آن‌ها بوده‌اید در دسترس قرارگرفته است.

0

این در حالی است که پیش از این نیز اطلاعات در لوکیشن هیستوری، سرویس آنلاین گوگل ( البته این سرویس برای کاربران ایرانی قابل استفاده نبود) قابل مشاهده بود. به روز رسانی جدید گوگل مپس در واقع گزینه جدیدی به نام تایم‌لاین به منوی کشویی سمت چپ یعنی مکانی که پیش از این گزینه Explore Nearby قرارگرفته بود اضافه کرده است.google maps (2)

انتخاب این گزینه لیست گسترده‌ای از جابجایی‌های شما را بر روی نقشه نشان خواهد داد. نکته جالب‌تر اینکه حتی مقدار زمانی که در آن مکان‌ها گذرانده‌اید  و عکس‌هایی که گرفته‌اید نیز قابل مشاهده خواهد بود. شاید این راه‌حل بهترین روش برای باخبر بودن از افراد خانواده باشد اما مدنظر داشته باشید که گزینه‌ای به‌منظور ویرایش این‌ داده‌ها و حتی حذف روزهای کامل نیز وجود دارد.google maps (1)

اگرچه این قابلیت نیز در کشور ما قابل استفاده نیست اما می‌توانید منتظر بمانید تا به روز رسانی جدید برنامه نقشه گوگل را از پلی‌استور دریافت کنید و یا با کلیک بر روی این لینک آن‌را دانلود و نصب کنید.

phandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

بدون دیدگاه
  1. Ziya می‌گوید

    گوگل مپ تایم لاین گزشته مه ره همیشه در مکان های نشان میدهد که من در آنجا اصلا نرفتم هیچ وقت علت اش چی باشه