پلاگین جدید گوگل اجازه ویرایش و ذخیره فایل‌های آفیس در گوگل‌درایو را می‌دهد

شاید خوش‌بین‌ترین کاربران هم تصور نمی‌کردند روزی گوگل درایو به مایکروسافت آفیس بیاید. با این وجود افزونه جدید عرضه شده توسط گوگل، امکان بازکردن، ویرایش و ذخیره‌کردن فایل‌ها و مستندات آفیس بر روی گوگل درایو را میسر می‌سازد.

0

روند کار ساده بوده و تنها کافی است افزونه یادشده را دانلود کرده و پس از آن گزینه گوگل درایو در لیست درایوهای موجود برای ذخیره‌سازی که آفیس قادر به مشاهده و اتصال به آن‌ها است مشاهده خواهد شد. لازم به ذکر است که پیش از این مایکروسافت روندی مشابه در خصوص سرویس‌هایی مانند باکس و دراپ‌باکس نیز اتخاذ کرده بود.

اکنون در صورتی که شما یک فایل آفیس ذخیره‌شده در گوگل درایو در اختیار دارید نیز می‌توانید آن‌را در مایکروسافت آفیس بازکنید. این در حالی است که برای مدت‌های طولانی گوگل و مایکروسافت در زمینه تصاحب بازار مربوط به سیستم‌های آموزشی و دولتی رقابتی تنگاتنگ داشتند. اگرچه هنوز مشخص نیست آیا این همکاری‌ها مستمر خواهند بود و یا به همین یک مورد ختم می‌شوند اما سعی می‌کنیم به آینده‌ای روشن در کنار این دو غول دنیای تکنولوژی خوش‌بین باشیم.

متاسفانه این افزونه جدید امکان بهره‌گیری از قابلیت‌های آن بر روی نسخه پیش‌نمایش ورد 2016 و ورد موبایل یا ویندوز 10 را در حال حاضر فراهم نمی‌کند اما مطمئنا به‌زودی شاهد تغییر این روند نیز خواهیم بود.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.