سامسونگ در سه‌ماهه دوم سال 2015 با وجود فشارچینی‌ها باز هم در بازار تلفن همراه بالاتر از اپل قرار گرفت

طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته توسط موسسه آماری TrendForce، سامسونگ با در اختیار داشتن 26.8 درصد از بازار گوشی‌های هوش در سه ماه دوم سال 2015، کماکان صدرنشین جدول فروش موبایل قرار دارد. این در حالیست که اپل نیز با کاهش سهم نسبت به دوره قبلی، اکنون 16.4 درصد بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد.

0

بر کسی پوشیده نیست که فروش گوشی‌های سامسونگ با روی کار آمدن و شناخته شدن شرکت‌های نوپایی همچون شیائومی رو به کاهش است. از طرفی عرضه محصولات باکیفیت توسط اپل نیز فروش محصولات بالا رده این شرکت کره‌ای را تحت‌فشار قرار می‌دهد. به عقیده TrendForce، شیب رو به رشد منحنی فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ علا رقم افزایش 8.4 درصدی نسبت به سه ماه گذشته، رو به کاهش است.

هرچند سال گذشته فروش گوشی‌های هوشمند در بازار با رشد 26.5 درصدی نسبت به سال 2013 روبه‌رو بوده، با این حال کارشناسان این حوضه معتقدند با وضع کنونی ممکن است که این روند برای سال 2015 به حالت راکد تبدیل شود. همان‌طور که اشاره شد، به میدان آمدن تولیدکنندگان چینی باعث تنگ شدن عرصه رقابت برای سایر تولیدکنندگان همچون سامسونگ و حتی اپل شده است.

در همین راستا هواوی در نظر دارد طی ماه‌های باقی مانده از سال 2015، صد میلیون گوشی هوشمند در بازارهای مختلف بفروشد که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش می‌باید. شیائومی نیز با سیاست محصولات مقرون‌به‌صرفه خود توانسته طی سه ماه اول سال جاری 34 میلیون موبایل راهی بازار کند، از این روی این شرکت هم‌اکنون به عنوان چهارمین غول تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته می‌شود.

خارج از بازار چین نیز انتظار می‌رود لنوو با کاهش فروش 20 درصدی گوشی‌های خود روبه‌رو شود.TrendForce همچنین معتقد است که اپل نیز می‌تواند با به کار گیری فناوری فورس تاچ، پردازنده جدید A9، دوربین اصلی 12 مگا پیکسلی و افزایش میزان حافظه رم به 2 گیگابایت از LPDDR4 در نسل جدید گوشی آیفون، میزان فروش خود را طی ماه‌های باقی مانده از سال به میزان 15 درصد افزایش دهد.

phonearena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.