مایکروسافت آپدیت امنیتی جدید ویندوز را برای رفع حفره امنیتی OpenType منتشر کرد

شرکت مایکروسافت در روز جاری از حفره امنیتی پرده برداشت که امکان اجرای از راه دور کدهای مخرب و به‌دست گرفتن کنترل رایانه‌های شخصی یا سرور را به نفوذگران می‌دهد. این مشکل امنیتی در نسخه‌های متفاوتی از ویندوز مشاهده شده است.

0

ویندوزهای ویستا، 7، 8، 8.1، ویندوز آرتی، ویندوز آرتی 8.1، ویندوز سرور 2008، ویندوز سرور 2008 R2، ویندوز سرور 2012 و ویندوز سرور 2012 R2 نسخه هایی هستند که از این مشکل امنیتی رنج می‌برند! شرکت مایکروسافت در توضیح این مشکل اینچنین عنوان کرده است:

این مشکل امنیتی در صورتی که کاربر یک فایل از دسته مستندات را که پیش از این بدین‌منظور برنامه‌ریزی شده باز کند و یا صفحه وب که حاوی فونت‌های OpenType است را مشاهده کند می تواند از طریق اجرای از راه دور کدها موجب بروز مشکلات گردد.

این درحالی است که مایکروسافت و ادوبی به‌طور مشترک بر روی فرمت OpenType فعالیت می‌کنند. در حال حاضر بسته‌های از میان‌برنده این مشکل برای کاربرانی که قابلیت به‌روز رسانی خودکار را فعال کرده باشند به‌طور مقطعی عرضه خواهند شد و کاربرانی که این گزینه را فعال نکرده باشند نیز از چندین راه‌حل پیشنهادی مایکروسافت بهره‌مند می‌شوند.

venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.