با این فناوری جدید بدون استفاده از خون می‌توان میزان قند خون را اندازه‌گیری کرد!

این روزها سوزن‌زدن به نوک انگشتان برای گرفتن قطره‌ای خون و استفاده از آن در دستگاه اندازه‌گیری گلوکز خون به امری عادی و روزمره برای دیابتی‌ها بدل شده است. احتمالاً نه تحمل دردش برای افراد راحت است و نه انجام پروسه‌ای که برای سنجش قند خون طی می‌شود. مسئله آن‌جا مشکل‌ساز‌تر است که می‌خواهید این کار را برای کودکان انجام دهید.

1

اما حالا محققان دانشگاه لیدز انگلستان به تکنولوژی‌ای دست یافته‌اند که احتمالاً پایان استفاده از شیوه‌ی قدیمی را روی تقویم علامت می‌زند؛ راهی که در آن دیگر نیازی به نفوذ به داخل پوست نیست.

در این دستگاه از شیشه‌ای سیلیکایی استفاده شده که در سراسر آن یون‌هایی وجود دارند که در پاسخ به نور لیزر از خود اشعه مادون‌قرمز ساطع می‌کند. طول موج نور ساطع شده، با میزان گلوکزی که در نزدیکی سطح پوست انگشتی که روی شیشه‌ی این دستگاه فشار داده شده وجود دارد، متناسب است. بنابراین با اندازه‌گیری این طول به راحتی می‌توان به میزان قند موجود در خون پی‌برد.

در تحقیقات کوچکی که در مؤسسه طب قلبی-عروقی و متابولیک دانشگاه لیدز انجام شد، مشخص گردید که ارقام به دست آمده با استفاده از این روش جدید در حد قابل قبولی به نتایج به دست آمده از طریق روش سنتی استفاده از دستگاه‌های گلوکزسنج نزدیک است.

دانشگاه لیدز برای تحقیقات بیشتر، تبلیغات و تجاری‌کردن Glucosense Diagnostics، با NetScientific همکاری می‌کند.

Medgadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. درسا می‌گوید

    بسیار عالى