سیستم چراغ‌های با فناوری بالای خودروهای فورد رانندگی در شب را ایمن‌تر می‌سازد

غول آمریکایی خودروسازی فورد، در حال توسعه و به کار گیری فناوری انحصاری و جدیدی در سیستم روشنایی محصولات خود است که رانندگی در شب را ایمن‌تر می‌کند.

0

تازه‌ترین فناوری سیستم چراغ‌های فورد،”سیستم تابش نور بر مبنای اطلاعات جمع آوری شده توسط دوربین‌های پیشرفته ” یا “camera-based advanced front lighting system” نام دارد که در آن نور چراغ‌های جلو پس از آنالیز اطلاعات گردآوری شده توسط چند دوربین پیشرفته تنظیم و تابانده می‌شوند. این سیستم همچنین پس از شناخت علائم کنار جاده، آن‌ها را با اطلاعات موقعیت مکانی خودرو ترکیب کرده و پس از آن بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته نور تابانده شده را برای افزایش میدان دید تنظیم می‌کند.

البته در صورت عدم در دسترس بودن اطلاعات GPS، سیستم کار خود را بر اساس علائم کنار جاده و نوع مسیر حرکت انجام داده به گونه که می‌تواند پیش از رسیدن به پیچ‌های تیز و چاله‌ها نور را متناسب با آن‌ها بتاباند. فناوری انحصاری دیگر فورد در این زمینه “نورپردازی نقطه‌ای ” یا “Spot Lighting” نامیده می‌شود که برای جاده‌های درون‌شهری و مکان‌های مسکونی که به میزان کافی دارای معابر نیست مناسب است.

در فناوری مذکور با استفاده از دوربین‌های مجهز به سیستم مادون‌قرمز نصب شده بر روی سپر خودرو، انسان و یا حیوانات بر اساس گرمای بدن شناسایی شده و قبل از نزدیک شدن به حوضه خطر نور چراغ‌ها به طور خودکار به سوی بالا (سو بالا) تابانده می‌شود تا راننده را از آن آگاه کند. البته در این گونه مواقع خطر احتمالی بر روی مانیتور درون خودرو نیز به صورت زرد رنگ نشان داده خواهد شد. هرچند فناوری “Spot Lighting” کماکان در حال توسعه و رفع مشکلات احتمالیست، با این حال به گفته فورد سیستم “camera-based advanced front lighting system”در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.