پلی‌استور گوگل در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۵ در تعداد دانلود بالاتر و در میزان سود بازهم پائین‌تر از اپ‌استور اپل

بدون شک بزرگ‌ترین فروشگاه‌های حال حاضر دنیا، فروشگاه‌های نرم‌افزاری گوگل پلی و پلی استور اپل هستند، این در حالیست که مایکروسافت نیز با ادغام دو استور ویندوز و ویندوز فون کم‌کم دارد به گوی این رقابت می‌پیوندد. غول‌های فناوری بر اساس یک سنت دیرینه در پایان هر فصل، آماری از میزبان محبوبیت سرویس‌های خود را منتشر می‌کنند، بر همین اساس امروز شاهد انتشار اطلاعاتی در رابطه با میزان مراجعه کاربران به گوگل پلی و اپ‌استور در طول سه‌ماهه دوم سال 2015 هستیم.

0

هنگامی که به سراغ اکوسیستم موبایل می‌رویم، دو غول این صنعت یعنی گوگل و اپل در رقابت با هم ظاهر می‌شوند. رقابت آن‌ها تنها به بخش درآمدها محدود نمی‌شود، بلکه در قلب و ذهن توسعه‌دهندگان و خریداران آن‌ها نفوذ کرده است. گوگل سیستم‌عامل موبایل خود، اندروید را در کنار فروشگاه پلی‌استور قرار داده است و اپل نیز سیستم‌عامل خود، iOS را در کنار فروشگاه اپ‌استور خود پیشنهاد می‌دهد.

بر این اساس در طول سه‌ماهه دوم 2015، میزان مراجعه کاربران پلی‌استور نسبت به اپ‌استور اپل 85 درصد بیشتر بوده که البته با توجه به میزان محصولات تولیدی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید آمار معقولی محسوب می‌شود؛ اما جالب است که بدانید علا رقم این، آمار اپ‌استور قوی‌تر از گوگل پلی در بخش سودآوری عمل کرده است.

Google-Play-Store-led-in-downloads-App-Store-in-revenue-for-the-second-quarter

طبق اطلاعات منتشر شده، سودآوری و میزان درآمد توسعه‌دهندگان از اپ‌استور 70 درصد بیشتر از افرادیست که اپلیکیشن‌های خود را راهی فروشگاه نرم‌افزاری گوگل می‌کنند. علی‌رغم اختلاف موجود در درآمد حاصل از این دو پلتفرم در مورد فروشگاه اپلیکیشن‌ها، فاصله‌ی موجود بین این دو فروشگاه به دلیل بالا رفتن دانلود اپلیکیشن‌ها از گوگل‌پلی در برخی از بازارهای نوظهور و از طرفی افزایش محصولات مقرون به صرفه اندرویدی کاهش یافته است؛ شاید همین افزایش محبوبیت اندروید یکی از دلایلی باشد که توسعه‌دهندگان را ترغیب به حمایت از این پلتفرم می‌کند.

شاید عجیب نباشد که بدانید کاربران چینی و ساکن ایالات‌متحده کماکان بیشتر دانلود را از این فروشگاه‌های نرم‌افزاری انجام می‌دهد؛ ژاپن، بریتانیا و روسیه در رتبه سوم تا پنجم این لیست قرار دارند. درنهایت، بخش بازی‌های این دو فروشگاه نه تنها بالاترین بازدید را طی ماه‌های اخیر داشته‌، بلکه بیشترین درآمد حاصل برای توسعه‌دهندگان نیز از همین دسته به حساب آن‌ها واریز شده است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.