دستگاه‌های اکسپریا سونی تا یکی دو هفته دیگر آپدیت اندروید 5.1 را دریافت می‌کنند

سونی در گذشته خبر از آپدیت گوشی‌ و تبلت‌های سری اکسپریا زد به اندروید ۵.۱ داده بود و از قرار معلوم قصد دارد به وعده خود جامه عمل بپوشاند.

3

سونی ژاپن اخیرا اعلام کرد که این آپدیت به همین زودی و تا اواسط ماه آینده منتشر خواهد شد. کاملاً طبیعی است که محصولات جدیدتر سری اکسپریا زد زودتر از قدیمی‌ها میزبان آپدیت اندروید ۵.۱ باشند.

ناگفته نماند که این تاریخ برای کاربران سری اکسپریا در ژاپن است و کاربران این سری پرطرفدار در سایر کشورها باید چند ماه دیگری برای آپدیت اندروید ۵.۱ صبر پیشه کنند. بیشتر محصولات سری اکسپریا زد از اندروید ۵.۰.۲ آب‌نبات چوبی بهره می‌برند و با این حساب آپدیت اندروید ۵.۱.۱ تغییر زیادی بر روی دستگاه اندرویدی آنها ایجاد نمی‌کند.

در آپدیت اندروید نسخه ۵.۱ بیشتر تمرکز بر روی رفع اشکالات نرم‌افزاری بوده و تغییراتی نیز در رابط کاربری ایجاد شده است، برای مثال آیکون‌های وای‌فای و بلوتوث به منوی Quick Settings نقل مکان کرده‌اند. به این ترتیب کاربران می‌توانند به راحتی به تنظیمات وای‌فای و بلوتوث از قسمت Quick Settings دسترسی داشته باشند.

به هر ترتیب همان‌طور که گفته شد کاربران ژاپنی سری اکسپریا زد تا اواسط ماه آینده قادر خواهند بود گوشی یا تبلت خود را به اندروید ۵.۱.۱ آپدیت کنند و بدون شک دارندگان این محصولات در سایر نقاط دنیا نیز به زودی از این آپدیت بهره‌مند خواهند شد.

technodify.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. فریده می‌گوید

    دستگاه من Xperia z oltra است وهمچنین Sony آیا میتوان به 5 ارتقاء داده بشه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله Z Ultra تا اندروید 5.1 آپدیت میشه

  2. فریده می‌گوید

    واقعاً تکنولوژی پیشرفته ای داره