آغاز تولید انبوه چیپست A9 آیفون 6S اپل توسط شرکت‌های سامسونگ و TSMC

بر طبق گزارش دیجی‌تایمز، شرکای تولیدی اپل، سامسونگ و TSMC، کار خود را بر روی تولید چیپست A9 برای نسل جدید آیفون اپل موسوم به آیفون 6 اس، آغاز کرده‌اند.

0

در این گزارش آمده است که شرکت اپل در دقیقه نود این پروسه، اقدام به درخواست یک‌سری تغییر در طرح و قالب این چیپست کرده است که همین امر باعث شده تا این دو شرکت، مجبور به طراحی دوباره آن شوند اما ظاهراً این تغییرات، در جدول زمان‌بندی رونمایی از نسل بعدی آیفون، اخلالی ایجاد نکرده است.

گفته شده است که TSMC تولید انبوه چیپست‌های A9 بر پایه معماری 16 نانومتری را از سه ماه پایانی سال جاری میلادی آغاز کرده و همچنین بر اساس یک قرارداد، قرار است تا این شرکت سنسور‌های اثر انگشت و چیپست‌های صوتی نسل‌های بعدی آیفون را نیز تولید کند. در چند ماه گذشته، اخبار ضدونقیضی پیرامون اینکه کدام یک از شرکت‌های سامسونگ یا TSMC و یا ترکیبی از هردو مسئولیت تولید چیپست‌های A9 را بر عهده خواهند گرفت، منتشر شده است.

دیجی‌تایمز سابقه انتشار اخبار برنامه‌های آتی اپل را دارد، اما از آن‌جایی که این منبع خبری ارتباطات نزدیکی با زنجیره‌های تأمین خارجی دارد، معقول به نظر می‌رسد که تولید چیپست A9 در تیرماه، آن‌هم وقتی تنها دو ماه مانده به رونمایی آیفون جدید، آغاز شده باشد.

بنا به این گزارش، اپل به تأمین‌کنندگان خود، سفارش تولید 85-90 میلیون دستگاه آیفون 6 اس را تا پایان سال جاری میلادی داده است که این تعداد در نوع خود یک رکورد جدید برای این شرکت محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود که اپل از آیفون‌های 6 اس و 6 اس پلاس در شهریورماه رونمایی کند. بر اساس شایعات، این دو آیفون جدید از همان ابعاد صفحه‌نمایش نسل پیشین خود یعنی 4.7 و 5.5 اینچ برخوردار خواهند بود. این دو آیفون جدید از یک چیپست A9، 2 گیگابایت حافظه رم، فناوری فورس تاچ، یک چیپست سریع LTE کوالکام، دوربین بهبود یافته 12 مگاپیکسلی در پشت بهره‌مند خواهند بود. در بدنه نسل جدید آیفون از آلومینیوم سری 7000 استفاده شده است و احتمالاً از لحاظ طراحی، با نسل قبلی خود یکسان باشند.

macrumors

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.