راهنمای خرید: کدام دوربین GoPro برای شما مناسب‌تر است؟

با اضافه شدن یک محصول جدید، یعنی GoPro HERO4 Session به خانواده‌ی دوربین‌های ورزشی این شرکت، انتخاب عضوی مناسب از این خانواده کمی دشوارتر شده و از آن‌جا که هر شخص می‌تواند استفاده‌ی متفاوتی از این دوربین محبوب داشته باشد، در نتیجه نیاز به بررسی و مقایسه‌ی همه‌جانبه‌ی این دوربین‌ها به امری مهم تبدیل می‌شود که ما در فارنت این مقایسه را پیشکش شما خواهیم کرد.

10

با اضافه شدن دوربین 399 دلاری HERO4 Session به ویترین شرکت گوپرو، هم‌اکنون ۵ محصول مختلف از این شرکت در بازار موجود است که بازه‌ی قیمتی آنان بین 129 دلار تا 499 دلار قرار گرفته‌ است. لازم به ذکر است که گران‌ترین مدل این دوربین‌ها، HERO4 Black است که توانایی فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را با خود به یدک می‌کشد. حتماً می‌گویید که با وجود سری‌های HERO3 و HERO2 چرا 5 محصول از این شرکت مورد مقایسه قرار گرفته است. در جواب باید بگوییم که با ورود سری جدید HERO4 مطمئناً سری‌های قبلی کنار خواهد رفت و بالطبع مشتریان هم به دنبال جدیدترین محصولات هستند. از طرفی بحث سری HERO هم جداست و این سری با هدف عرضه دوربین‌های ارزان‌تر معرفی شده است و در کنار سری‌های عددی این شرکت، شاهد محصولات جدید در رده‌ی HERO هم خواهیم بود.

دوربین‌های گوپرو دارای کاربرد صرفاً ورزشی هستند و شروع کار این شرکت هم از جایی بود که جهت تامین نیاز به دوربینی که بتواند با زاویه‌ای عالی و سرعت بالا و لرزش کم تصاویر را ثبت کند، مدل‌های ساده‌ای تولید شدند و به مرور زمان و از سال 2002، پیشرفت‌های جزء به جزئی را تجربه کرده‌اند تا این‌که امروز به یک گجت بسیار محبوب و پرکاربرد تبدیل شده‌اند. شاید با خود بگویید که حمل این دوربین‌ها سخت خواهد بود، اما با تنوع بسیار بالایی که لوازم جانبی این دوربین‌ها دارد، همه‌ی نیازهای مشتریان پوشش داده می‌شود و هر کسی متناسب با فعالیت ورزشی یا ماجراجویانه‌ای که انجام می‌دهد، می‌تواند از بین گستره‌ی وسیع لوازم جانبی دوربین‌های ورزشی گوپرو، مناسب‌ترینشان را انتخاب کند. از آن‌جا که سرعت فعالیت‌های ورزشی بالاست، این دوربین‌ها هم با استفاده از امکانات نرم‌افزاری بی‌نظیر، لرزش تصویر را به حداقل می‌رسانند. زاویه دید عالی 170 درجه‌ای این دوربین‌های ورزشی، هیچ چیز را از چشم بیننده پنهان نخواهد گذاشت و این امکان را می‌دهد تا کوچک‌ترین جزئیات و سریع‌ترین حرکات را با کیفیت بسیار عالی 4K مشاهده کرد.

جدول زیر شما را در انتخاب همسفر برای ماجراجویی بعدیتان کمک خواهد کرد. برای راحتی شما در انتخاب، در این جدول مشخصات کلیدی و اصلی این دوربین‌ها مقایسه شده‌اند و در گام بعد توضیح مختصری را درباره‌ی عملکرد هر دوربین مطالعه خواهید کرد.

نام محصول Hero4Black_r_100x105GoPro HERO4 Black Hero4Silver_r_100x105GoPro HERO4 Silver HeroSession_r_100x105GoPro HERO4 Session HeroPlus_r_100x105GoPro HERO+ LCD Hero_r_100x105GoPro HERO
قیمت 499 دلار 399 دلار 399 دلار 299 دلار 129 دلار
حداکثر کیفیت فیلم (4K (30 fps (4K (15 fps (1440p (30 fps (1080p (60 fps (1080p (30 fps
حداکثر کیفیت عکس 12MP 12MP 8MP 8MP 5MP
عمر باتری 1:20 1:40 1:45 2:00 2:45
امکانات بی‌سیم Wi-Fi, Bluetooth Wi-Fi, Bluetooth Wi-Fi, Bluetooth Wi-Fi, Bluetooth —–
میزان مقاومت در برابر آب 40 متر 40 متر 10 متر 40 متر 40 متر
وزن 88 گرم 82 گرم 73 گرم 127 گرم 110 گرم

دوربین GoPro HERO4 Black

Hero4Black_w_180این دوربین، برترین مدل دوربین‌های ورزشی گوپرو است که می‌تواند با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم‌برثانیه فیلم‌برداری کند و در کنار آن توانایی تصویربرداری اسلوموشن با نرخ 240 فریم‌برثانیه را هم داراست که یکی از امکانات شگفت‌انگیز آن است و متعاقبا در این نرخ تصویربرداری، رزولوشن تصویر کاهش خواهد یافت. هم‌چنین با این دوربین قادر به عکس‌برداری با کیفیت 12 مگاپیکسل هم هستید که البته می‌توان تنظیمات خاص و حرفه‌ای عکاسی را هم روی آن اعمال کرد. در نهایت گرچه این مدل کوتاه‌ترین عمر باتری را در بین همه‌ی محصولات این شرکت دارد، اما باتری آن قابل تعویض است.

قیمت حدودی این دوربین در بازار ایران بین 1,550,000 تومان تا 1,650,000 تومان است.

دوربین GoPro HERO4 Silver

همانند مدل Black، این نسخه هم توانایی فیلم‌برداری ۴K دارد که البته نرخ فیلم‌برداری آن در این رزولوشن ۱۵ فریم‌برثانیه است و چندان دل‌نشین نخواهد بود. در نتیجه بهترین حالت فیلم‌برداری با این مدل را در رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه تجربه خواهید کرد. یکی از امکاناتی که می‌تواند این مدل را به انتخاب اصلی برخی مشتریان تبدیل کند، صفحه‌نمایش لمسی آن است که تغییر تنظیمات و مشاهده تصاویر و ویدئوها را آسان می‌سازد. گفتنی است که این مدل هم دارای تنظیمات حرفه‌ای مخصوص عکس‌برداری است که افراد حرفه‌ای می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

قیمت حدودی این دوربین در بازار ایران کمتر از ۱,۳۵۰,۰۰۰ تومان است.

دوربین GoPro HERO4 Session

Session، سبک‌ترین و کوچک‌ترین دوربینی که شرکت گوپرو تا به امروز روانه‌ی بازار کرده است و تنها 73 گرم وزن دارد و 50 درصد کوچک‌تر از نسخه‌ی Silver است. شارژدهی این مدل 2 ساعت است ولی باتری آن غیرقابل تعویض است. اگرچه در مقایسه با دیگر دوربین‌های گوپرو این دوربین می‌تواند عمق کمتری را تحمل کند، اما مطمئناً 10 متر برای یک آب‌تنی ساده هم عمق زیادی خواهد بود؛ پس نگران این مورد نباشید!

با توجه به تازه‌وارد بودن این مدل، می‌توان قیمتی بین ۱۴۰۰۰۰۰ تومان تا ۱۶۰۰۰۰۰ تومان برای آن در نظر گرفت که مطمئناً کاهش خواهد یافت.

دوربین GoPro HERO+ LCD

همان‌طور که از نام این دوربین پیداست، از یک صفحه‌نمایش LCD لمسی بهره‌مند است و در بهترین حالت هم می‌تواند با رزولوشن 1080p و نرخ 60 فریم فیلم‌برداری کند. بر خلاف دیگر مدل‌های خانواده‌ی گوپرو، قاب سفت و قرص این دوربین، جزئی از پکیجی است که خریداری می‌شود. از سوی دیگر از تنظیمات حرفه‌ای عکاسی هم در این مدل خبری نیست و در نهایت می‌توان گفت که این مدل برای مصارف معمولی ساخته شده است که رزولوشن و نرخ فیلم‌برداری مناسب آن یکی از نکات کلیدی در انتخاب است؛ راستی صفحه‌نمایش و قابی که دارد را هم فراموش نکنید!

قیمت این دوربین در بازار ایران حدود یک میلیون تومان است.

دوربین GoPro HERO

سری HERO شرکت گوپرو با هدف ارائه محصولات ارزان‌قیمت معرفی شده است و این دوربین اولین عضو این سری است که تنها 129 دلار قیمت دارد. این مدل از صفحه‌نمایش بی‌بهره است و کیفیت تصویربرداری آن هم 1080p با نرخ 30 فریم است و همانند HERO+ LCD به همراه یک قاب عرضه می‌شود. مطمئناً این نسخه برای ساده‌ترین مصارف تولید شده و مناسب تازه‌کارهایی‌ست که برای اولین بار می‌خواهند یک ماجراجویی را تجربه کنند و یا به دوستانشان قول فیلم‌برداری از بانجی‌جامپینگ پیش‌رویشان را داده‌اند!

این مدل را نباید با قیمتی بیش‌تر از 600,000 تومان از بازار تهیه کنید.

سخن پایانی این است که در نهایت لوازم جانبی این دوربین‌ها هم نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و فارغ از مدل محصولی که تهیه می‌کنید، حتما باید به فکر تجهیزات جانبی آن هم باشید که گاهاً هزینه‌ی زیادی روی دوش شما خواهند گذاشت. پس علاوه بر انتخاب هوشمندانه‌ی این دوربین‌ها باید به فکر هزینه‌های پس از خرید برای لوازم جانبی هم باشید تا بتوانید بهترین تجربه را از استفاده‌ی این دوربین‌ها داشته باشید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

10 نظر برای این مطلب
  1. علیرضا می‌گوید

    سلام عذر میخوام دوربین گوپرو درقیاس با اسمو برای فیلمبرداری از مجالس عروسی وتهیه کلیپ کدوم رو مناسب تر میدونید

  2. حمید می‌گوید

    سلام
    ضمن تشکر از اطلاعات تخصصی که ارائه میکنید ،
    ایا میتونم دوربین GoPro HERO4 Black را بعنوان یک دوربین وب کم به لپ تاپ و یا تلویزیون هوشمند وصل کنم تا بتونم تصاویر را همزمان با اسکایپ و یا نرم افزار دیگه ای ارسال کنم .

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید یه کارت کپچر هم داشته باشید برای استفاده به عنوان وبکم

  3. حبیب می‌گوید

    سلام
    آیا این دوربین ها این قابلت رو دارند که تصویر رو از طریق وایفا روی گوشی یا یک سیستم مانیتورینگ ساده ارسال کنند یعنی به صورت زنده تصویر دریافتی را مشاده کرد؟

    1. gopro می‌گوید

      بله، ولی متاسفانه از سیستم شارژ NFC برخوردار نیستن

  4. سيدان می‌گوید

    سلام
    می خواستم بدونم دوربین gopro hero4 black
    برای نصب روی هلیشات مناسبه یا نه ؟
    کلاً برای هلیشات چه دوربینایی مناسبه؟

    1. Amin_ft می‌گوید

      دوربین های با وزن کم و فریم بالا اگر وزن بالا باشه لرزش متر حتا با وجود بامپر (لرزش گیر) رویه تصویر تاثیر داره
      فریم بالا هم برای اهسته کردن فلیم خیلی عالیه یکبار که هلیشات من کرش کرد (سقوط کرد) فیل رو اهسته کردم خیلی باحل شد? ولی ۴۰۰ تومن ضرر زد?

    2. gopro می‌گوید

      بله ولی باید با توجه به قیمت محصول و ارزش خروجی کارتون بهترین گزینرو انتخاب کنید, درنظر داشته باشید ضد ضربه بودن ضد رطوبت و ضد آب بودن ، سبک و با کیفیت و داشتن دید بیش از ١۶٠ درجه و البته داشتن استابلایزر از مهمترین مواردیست که باید بهشون توجه داشته باشید

  5. فری می‌گوید

    سلام
    وقت بخیر
    ی دوربی زیر دریایی خواستم که ی خروجی ماشه باشه که حین ظبط پخش کنه که تبلت یا لب تاب وصل باشه و مستقیم نشون بده

  6. علی قنبری می‌گوید

    سلام واقعا دمتون گرم برای این راهنمایی خرید !
    بنده میخواستم برای خرید عجله ای در آب عمق بالا غواصی کنم که نیاز به قدرت و تحمل عمق بیشتر داشتم ولی نکته ای که توجه منو جلب کرد اسلوموشن هست آیا گزینه دوم یعنی GoPro HERO4 Silver ندارد چنین سیستی ؟ بعد این عمر باتری صرفا برای عکاسی یا فیلم براداری 1 ساعت و خورده ای هست ؟