اپ‌استور اپل حالا میزبان بیش از 1.5 میلیون اپلیکیشن است

شاید جالب باشد که بدانید فروشگاه اپلیکیشن اپل از زمان راه‌اندازی خود در سال 2008 تاکنون چگونه رشدی را تجربه کرده است. اپ استور اپل در ابتدا کار خود را با iOS نسخه 2.0.1 به همراه 500 اپلیکیشن شروع کرد که در زمان خود تعداد زیادی به شمار می‌رفت.

0

بر طبق آماری که اخیراً توسط سایت appshopper منتشر شده، این فروشگاه هم‌اکنون میزبان بیش از 1.5 میلیون اپلیکیشن است. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر بگوییم، در زمان تحریر این خبر این میزان دقیقاً 1505601 اپلیکیشن است که هر دقیقه بر تعداد آن افزوده می‌شود.

این آمار تنها پروژه‌های فعال را شامل می‌شود که اگر بخواهیم تمام پروژه‌هایی که در طول این سال‌ها از چرخه خارج شده‌اند را هم برشمریم، باید گفت که تعداد این اپلیکیشن‌ها به رقم 2312658 افزایش پیدا خواهد کرد که بسیار چشمگیر است.

apple-store-stats

این اپلیکیشن‌های این فروشگاه تنها به پلتفرم iOS محدود نمی‌شوند، بلکه در این فروشگاه اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل OSX و همچنین اپلیکیشن‌های سفارشی‌سازی شده برای آپید هم میزبانی می‌شود. اپلیکیشن‌های مک با تعدادی در حدود 23000 اپلیکیشن، درصد ناچیزی از این آمار را از آن خود کرده است در حالیکه در سوی دیگر رقمی حدودا نیم میلیونی اپلیکیشن‌های اختصاصی آی‌پد در نوع خود جالب توجه است.

gsmarena

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.