نادلا: اگر هیچ سازنده‌ای حاضر به تولید گوشی‌های ویندوزفون نباشد خودمان آنها را خواهیم ساخت!

مدیرعامل شرکت بزرگ مایکروسافت، ساتیا نادلا، در خطاب به طرفداران ویندوزفون اعلام کرد؛ طرفداران نگران این مسئله نباشند که ویندوزفون بعدی را چه شرکتی خواهد ساخت.

1

ساتیا نادلا پس از سخنرانی خود در کنفرانس جهانی شرکای تجاری، در مصاحبه‌ای عنوان کرد که اگر تولیدکنندگان از ساخت گوشی‌های ویندوزی اجتناب کنند، خود مایکروسافت دست به کار شده و اقدام به تولید گوشی‌های ویندوزفون خواهد کرد.

بدون در نظر گرفتن این مسئله که چه کسی این گوشی‌ها را تولید می‌کند، مایکروسافت قصد دارد، سه بخشی که هفته گذشته عنوان کرده بود را پوشش دهد. سه بخش عنوان شده شامل گوشی‌های پایین رده، میان رده و رده بالا برای طرفدارانی که به ویندوزفون علاقه‌مند هستند، خواهد بود.

نادلا با اشاره به این که پلتفرم این شرکت توانسته تنها 3 درصد از صنعت گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند، عنوان کرد که دلیل اصلی عرضه اپلیکیشن‌های یونیورسال به‌ خاطر ویندوزفون نیست، بلکه دسکتاپ است. توسعه‌دهندگان می‌توانند کاوش خود را بر روی دسکتاپ آغاز کرده و آن را در هر جایی که استارت منو باشد، ادامه دهند. وی با بردن نام Airbnb به عنوان یک مثال گفت که این سهم 3 درصدی صنعت موبایل موجب خواهد شد تا Airbnb برای تولید اپلیکیشن‌های دسکتاپ و ایکس‌باکس رغبت بیشتری نشان دهد.

ساتیاد نادلا تصریح کرد:

 کار بر روی تولید اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز آغاز گشته به این دلیل که کاربران می‌خواهند این اپلیکیشن‌های موبایل را داشته باشند، چون قبلا روی دسکتاپ خود آن‌ها را تجربه کرده‌اند. علت اینکه چرا هرکسی می‌خواهد اپلیکیشن‌های یونیورسال خود را بنویسد، سهم 3 درصدی ما از بازار موبایل نیست، بلکه علت آن علاقه بیش از یک میلیارد مشتری برای تجربه کردن استارت منو است. شما به عنوان یک توسعه‌دهنده این کاوش را آغاز کرده و آن‌ها را به مکان‌های مختلف می‌برید. اپلیکیشن‌ شما می‌تواند روی ویندوزفون ظاهر شود، روی هولولنز باشد یا می‌تواند به ایکس‌باکس برود. با توجه به سهم سه درصدی ما از بازار، برای آن‌ها که می‌خواهند چیزی برای دسکتاپ و همچنین ایکس‌باکس بسازند، صحبت کردن با نظیر Airbnb می‌تواند کمی جذاب‌تر باشد.

نادلا هم‌چنین افزود که ویندوز 10 از یک مشکل اساسی ویندوز 8 اجتناب کرده است و آن هم پیدا کردن ویندوز استور برای کاربران است. در ویندوز 10، استور درست سرجای خودش قرار گرفته است.

 phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. عارف می‌گوید

    اقای نادلا باید نگران این مساله باشن که ایا ویندوز فون اینده ای داره یا شرکت ماکروسافت کلا در زمینه نرم افزار باید کناره گیری کنه و روی چیزهای دیگه سرمایه گذاری کنه :)
    هر شرکتی لیاقت اعتماد مردم رو نداره