حتی اگر اپلیکیشن Google Photos را پاک کرده باشید احتمالاً همچنان مشغول ذخیره کردن تصویر شماست!

در صورتی که از عرضه سرویس Google Photos در ماه گذشته میلادی شگفت زده شدید اما خیلی زود متوجه شدید این سیستم آنچنان که باید و شاید کارایی نداشته و تصمیم به ترک استفاده از آن‌را دارید پیش از هرچیز از غیرفعال بودن گزینه ایجاد نسخه پشتیبان از تصاویر در منوی تنظیمات گوشی خود مطمئن شوید.

0

این در حالی است که در صورتی که این روند غیرفعال‌سازی را انجام ندهید همچنان عکس‌های شما بر روی سرورهای این برنامه آپلود خواهند شد. در واقع بررسی‌ها نشان داده پس از حذف تصاویر و حتی پاک‌کردن برنامه از روی گوشی نیز امکان وجود تصاویر شما بر روی این سرویس وجود دارد.

آنچه مسلم است Google Photos به‌جای بهره‌گیری از تنظیمات موجود در خود برنامه، از تنظیمات موجود در سیستم‌عامل اندروید به‌منظور مشخص کردن ایجاد نسخه پشتیبان بهره می‌برد. در واقع در صورتی که در هنگام نصب برنامه گزینه آپلود خودکار تصاویر بر روی سرویس ابری را انتخاب کنید، این تنظیمات حتی پس از حذف برنامه از روی گوشی شما نیز همچنان پایدار خواهند بود.

از سوی دیگر کاربران ممکن است به علت شائبه‌های امنیتی نیز قصد ترک استفاده از این سرویس را داشته باشند زیرا این سرویس از آدرس‌های عمومی که البته با صفت “غیرقابل حدس” بیان داده شده‌اند بهره می‌برد و همین امر می‌تواند باعث ترس بیشتر کاربران شود.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.