این شرکت ایده استفاده از جاده‌های پلاستیکی را در سر دارد که می‌توانند در کارخانه‌ها تولید شوند

باید اعتراف کرد که بشر با استفاده ناصحیح از محیط زیست، جاده‌ها، معدن‌ها و اقیانوس‌ها و دیگر آب‌های موجود بر روی زمین، آلودگی زیادی را در محیط زیست ایجاد کرده است.

0

با این وجود شرکت‌ها و موسسات مختلف همواره در تلاش بوده‌اند تا راه‌حل‌هایی جایگزین بیابند تا نهایتا با تصحیح روند استفاده از محیط زیست، شاهد کاهش آلودگی‌های زیست محیطی باشیم. یکی از این‌ شرکت‌ها، Volker Wessels نام دارد که یک شرکت هلندی فعال در زمینه ساخت جاده‌های بین شهری و درون شهری است. این شرکت در حال حاضر در حال کار بر روی نسخه اولیه جاده‌های پلاستیکی است تا آن‌ها را جایگزین جاده‌های آسفالت موجود در شهرها کند.

اگرچه به ثمر رسیدن این پروژه به زمان زیادی نیاز دارد اما ایده اولیه آن جالب به‌نظر می‌رسد. بازیافت پلاستیک از اقیانوس‌ها و استفاده از آن در ساخت این جاده‌ها که به راحتی نصب، جابجا و تعویض می‌شوند تفکری نو و بنیادی به‌نظر می‌رسد. از سوی دیگر استفاده از این جاده‌ها می‌توانند بر کاهش آلودگی‌های زیست محیطی نیز موثر باشند.plastic roads

نهایتا بهره‌گیری از تونل‌های موجود در زیر جاده‌ها می‌تواند مسیری ایده‌آل برای عبور تاسیسات مورد نظر شرکت‌های مختلف از جمله تاسیسات الکتریکی و مکانیکی باشد. در زمین‌هایی با خاک و شرایط نامناسب زیست محیطی نیز به‌کار گیری این جاده‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود. این جاده‌ها مانند تکه‌های لگو به هم متصل شده، جدا شده و در صورت بروز مشکل تعویض می‌شوند.

با این اوصاف Volker Wessels اولین شرکتی نیست که از این ایده بهره می‌برد. پروفسور هندی Rajagopalan Vasudevan نیز با استفاده از پلاستیک‌های کهنه موفق به تولید پلیمری شده بود که می‌تواند در فرایندی شیمیایی به تولید آسفالت منجر شود. با استفاده از این روش، جاده‌ها مقاوم‌تر، ارزان‌تر و البته سبزتر خواهند شد. هند سال‌های سال است که از این روش برای ساخت جاده‌ها استفاده می‌کند اما در روش جدید شرکت هلندی دیگر خبری از آسفالت نخواهد بود.

به‌نظر می‌رسد با بهره‌برداری عملی از این طرح حتی بتوانیم شاهد بهره‌گیری از موادی که بتوانند سبک رانندگی و نحوه تعامل با لاستیک خودروها را بیش از پیش بهبود بخشند باشیم.

Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.