نایکی این کتانی ورزشی خود را برای افراد معلول طراحی کرده است

نایک یکی از برندهای مطرح دنیای محصولات ورزشی به حساب می‌آید که ترسی از به کار گیری فناوری‌های نوین و طراحی‌های غیرمتعارف در محصولات خود ندارد. به عنوان مثال این شرکت به تازگی دست به طراحی کتانی ورزشی جدیدی تحت عنوان Zoom Soldier 8 زده که متناسب برای افراد کم‌توان و یا معلول است.

0

نایکی در طراحی کتانی جدید ورزشی خود از فناوری Flyease استفاده کرده که به وسیله مکانیزم یک زیپ غیر معقول که در قسمت پاشنه جاسازی شده عملیات اتصال دو قسمت کفش صورت می‌پذیرد. این زیپ به گونه‌ای طراحی گردیده که باز و بسته کردن آن با یک دست امکان‌پذیر است و به افراد کم‌توان این اجازه را می‌دهد که پس از تکیه دادن به دیوار، آن را باز یا بسته کنند.

به گزارش موسسه Fast Company ، نایکی از هفت سال پیش در حال تحقیق و توسعه بر روی سیستم این زیپ بوده است. نکته جالب اینکه ایده ساخت این مکانیزم پس از آنکه یکی از کارمندان شرکت مورد نظر در یک سانحه رانندگی دست راست خود را از دست داد، به ذهن مدیر ارشد بخش نوآوری در محصولات ورزشی نایکی Tobie Hatfield خطور پیدا کرد.

هرچند نمونه اولیه فناوری Flyease در کتانی جدید نایکی مورد استفاده قرار گرفته، با این حال این شرکت معتقد است که فناوری مذکور هنوز جای پیشرفت داشته و در چند سال آینده تحقیق و توسعه بر روی آن تا فراهم آوردن امکان استفاده از کفش‌های جدید این شرکت برای اکثر کسانی که به دلیل معلولیت از آن‌ها محروم هستند ادامه پیدا خواهد کرد.

البته جالب است که بدانید یکی از اصلی‌ترین مشکلات نایکی بر سر عرضه کتانی Zoom Soldier 8 به بازار، عدم وجود نمایندگی مستقل فروش این محصول است به گونه‌ای که مدل‌هایی از آن حتی در فروشگاه اینترنتی eBay با دو الی سه برابر قیمت اصلی فروخته می‌شوند.

engadget

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.