مایکروسافت دوباره تاکید کرد: پرچمداران جدید سری لومیا در راهند

در هفته گذشته پس از آنکه مدیرعامل مایکروسافت ساتیا نادلا، در گزارشی اعلام کرد که این شرکت پس از تصاحب بخش کسب و کار موبایلی نوکیا بیش از آنچه پیش‌بینی شده بوده ضرر کرده است و برای جلوگیری از ادامه این روند شرکت متبوعش قصد دارد استراتژی فعلی در بازار گوشی‌های همراه خود را تغییر دهد، بسیاری از سخنان نادلا این برداشت را کردند که ویندوز فون به آخر خط رسیده است؛ با این حال برخی همچون تحلیل‌گر ارشد و سخنگوی سابق موسسه تحقیقاتی فورستر J.P. Gownder، بر این عقیده‌اند این بهترین استراتژی مایکروسافت در جهت حمایت از سیستم‌عامل موبایلی خود و توسعه‌دهندگان آن است.

1

در پس حرف و حدیث‌های مختلف در رابطه با سرنوشت ویندوز فون، مایکروسافت همواره اعلام کرده که قصد رها کردن این پلتفرم پر پتانسیل را ندارد و کماکان به پشتیبانی از محصولات سری لومیا ادامه خواهد داد. در همین رابطه امروز نیز تری مایرسون در جریان برگزاری کنفرانس جهانی شرکای مایکروسافت به صراحت اعلام کرد که شرکت متبوعش به قوت قبل در حال کار بر روی ویندوز 10 موبایل است و به زودی پرچم‌داران سری لومیا که به صورت پیش‌فرض از این سیستم‌عامل بهره خواهند برد معرفی می‌شوند.

ردموندی ها هیچ‌گاه اعلام نکرده‌اند که قصد رها کردن پلتفرم موبایلی خود را دارند، بلکه صرفاً به این نکته بسنده شده که استراتژی حرکت خود در بازار گوشی‌های هوشمند را از آنچه بر اساس راه گذشته نوکیا بوده تغییر خواهند دارد. سیاست نوکیا رحمت‌الله علیه بر این اساس بود که در طول سال تعداد متعددی از گوشی هوشمند را صرفاً با تغییرات جزئی نسبت به یکدیگر معرفی می‌کرد، اما این سیاست برای مایکروسافت در به دست آوردن سهمی در بازار موبایل، مناسب نیست؛ بنابراین تغییر سیاست مایکروسافت در این خصوص امر شگفت‌انگیزی قلمداد نمی‌شود.

ویندوز 10 موبایل را می‌توان چاره‌ساز مشکل عدم پیشرفت مایکروسافت در بازار گوشی‌های هوشمند طی چند سال اخیر دانست که می‌تواند شرکت‌های سخت‌افزاری بسیاری را به سمت خود جذب کند. از طرفی ردموندی ها قصد دارند در عوض عرضه تعداد زیادی پرچم‌دار طی یک سال، حدود 6 محصول بالا رده را با مشخصات سخت‌افزاری بارز و متفاوت نسبت به یکدیگر همچون اپل راهی بازار کنند.

neowin

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمدرضا می‌گوید

    “نوکیا رحمت‌الله علیه”!
    برای این تیکه نمیدونم ناراحت بشم یا بخندم خاطرات قدیمی خوبی داشتیم(البته این اواخر منو ناامید کرد)