این قایق تاشدنی در ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آماده پاروزدن می‌شود!

دو برادر اسلونیایی به نام‌های Luka و David به همراهی پدرشان Jure Dolinsek موفق به تولید یک قایق تاشدنی و سازگار با محیط زیست شده‌اند.

0

در راستای تولید قایق‌هایی با این مشخصات به نام‌های Quickboat,Foldaboat و یا Transporter، قایق Origo از طراحی مشابه به‌منظور بسته‌بندی به‌صورت کاملا مسطح برخوردار شده و کاربر می‌تواند مستقیما آن‌را به ساحل منتقل و در زمانی کمتر از 15 دقیقه آماده استفاده کند. در حال حاضر این تیم خانوادگی قایق یادشده را به عنوان یک کمپین طرح اولیه ثبت کرده‌اند تا نهایتا Origo به مرحله تولید برسد.origo-10

برادران Dolinsek در این‌باره می‌گویند:

پدر ما Jure یک ماهیگیر ماجراجو است و به‌همان اندازه که به صید ماهی علاقه دارد، دوست‌دار ایده‌های نو و مبتکرانه است. وی در گذشته طراحی‌های زیادی از قایق‌های مختلف داشته و در آن‌ها از روش‌ها و مواد متفاوتی نیز بهره گرفته است اما این قایق جدید به وی این امکان را خواهد داد تا قایق را به همراه دیگر وسایل  و تجهیزات ماهیگیری جمع‌آوری و به خانه بیاورد تا علاوه بر حمل و نقل راحت‌تر از سرقت آن نیز جلوگیری شود.

این قایق با طول 3 متر چیزی در حدود 64 کیلوگرم وزن داشته و در ابعاد 280 در 25 سانتی‌متر جمع می‌شود تا کاربر بتواند آن‌را در صندوق عقب خودرو گذاشته و به منزل ببرد. هر قسمت به طور مجزا و سریع با استفاده از پیچ‌های خاص و بدون نیاز به ابزار جانبی در جای خود قرار می‌گیرد.origo-21

این ترکیب به همراه دو پدال و مکانی برای سرنشینان تا چهار نفر طراحی شده و در آن امکان بهره‌گیری از موتور بنزینی تا 3.5 کیلووات و البته موتور الکتریکی تا 5 اسب بخار وجود دارد.

Gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.