انرژی تولیدی برق توربین‌های بادی دانمارک از میزان انرژی مورد نیاز این کشور فراتر رفت

هنگامی که صحبت از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌شود نمی‌توان فعالیت‌های کشور دانمارک را در این زمینه نادیده گرفت. این مزارع بادی دانمارک 116 درصد از نیازهای الکتریکی این کشور را برطرف می‌کنند تا این کشور بتواند انرژی الکتریکی را به نروژ، آلمان و سوئد صادر کند.

1

این در حالی است که بر اساس ادعای گاردین اکنون این مقدار تولید به 140 درصد رسیده است. مسئول انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر اروپا Oliver Joy در این‌باره به گاردین می‌گوید:

تلاش دانمارک و موفقیت‌ آن‌ها نشان می‌دهد جهانی که در آن 100 انرژی توسط منابع تجدیدپذیر تامین شود یک رویا نیست! انرژی بادی و دیگر انرژی‌های تجدید پذیر می‌توانند راه‌حلی برای کاهش آلودگی هوا و البته امنیت تامین انرژی در مواقعی که افزایشی در میزان مصرف صورت می‌گیرد باشند.

دانمارک مدت‌هاست که در انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان یک پیشتاز جهانی شناخته می‌شود. در سال‌های اخیر سیاست‌های این کشور و وحدت و همدلی مردم باعث شده خیلی سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد انرژی‌های تجدیدپذیر توسعه یابند. این در حالی است که هدف این کشور، تولید نیمی از انرژی الکتریکی مورد نیاز، توسط مزارع بادی و البته تا سال 2020 بود. در سال 2014 سیاستمداران دانمارک اعلام کرده بودند قصد دارند مصرف سوخت‌های فسیلی، نه‌تنها برای تولید انرژی‌ الکتریکی بلکه در خصوص استفاده در سیستم‌هال حمل و نقل را تا سال 2050 متوقف کنند.

Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Sarw می‌گوید

    به این میشه گفت کارمنطقی وعقلانی دانمارک مگه نمیتونه نیروگاه هسته ای بسازه ماافتادیم دنبال هسته های هلومگیم حق مسلم ماست صدهابرابرضررکردیم حق مسلم ماست که بااین کشورپهناورومنابع عظیم ازکشورهای کوچک اروپایی پیشرفته ترباشیم نه اینکه درجابزنیم بغل گوش ماترکیه امارات و…ازماجلوبزنن……..
    …………….