بیشتر مردم فکر می‌کنند گوشی‌های هوشمند خود را کمتر از دیگران چک می‌کنند

آیا شما هم به این رفتار مردم توجه کرده‌اید؟ شخصی می‌گوید واقعاً فکر نمی‌کنم آن‌قدرها هم گوشی‌ام را چک می‌کنم. شخص دیگری می‌گوید تقریباً مطمئنم که به گوشی‌ام وابستگی ندارم، حداقل نه به اندازه باقی مردم.

0

معنی این حرف‌ها این است که من هم مثل باقی مردم، مدام سرم توی گوشی‌ام است. یک نظرسنجی جدید که به‌تازگی توسط موسسه مشاوره مدیریتی Gallup انجام‌شده نشان می‌دهد که 61 درصد از مردم معتقدند کمتر از باقی مردم گوشی خود را چک می‌کنند.

نکته دیگر اینکه 30 درصد از این افراد ادعا می‌کردند که اصلاً به سختی گوشی خود را بررسی می‌کنند. احتمالاً چون وقتی قرار است به نظرسنجی پاسخ بدهیم، مقدس نمایی کار خوبی است.

بهترین قسمت، 3 درصد از افراد بودند که نگاهشان را پایین انداختند و من‌من‌کنان اعتراف کردند که بله من خیلی بیشتر از سایر مردم به گوشی‌ام نگاه می‌اندازم. شاید حالا کنجکاو شده باشید که اکثریت مردم – یا با توجه به نتایج ادعاشده در نظرسنجی، اقلیت آن‌ها – چقدر گوشی خود را بررسی می‌کنند.

11 درصد از صمیم قلب و صادقانه اعتراف کردند که هر چند دقیقه یک‌بار، 41 درصد چند دفعه در ساعت و 20 درصد هر ساعت یک‌بار به گوشی خود نگاهی می‌اندازند.شاید شما هم علاقه‌مند شده باشید با افرادی که ادعا کردند کمتر از روزی یک‌بار گوشی خود را بررسی می‌کنند آشنا شوید. آیا آن‌ها در جایی مثل معدن که هیچ سیگنال و آنتنی وجود ندارد کار می‌کنند؟ گروه سنی 18-29 سال گروهی بود که بیش از بقیه اعتراف کرده هر چند دقیقه یک‌بار گوشی خود را چک می‌کند.

گالوپ این نظرسنجی را بین 28 فروردین تا 28 اردیبهشت انجام داده است. این نظرسنجی از طریق وب و ایمیل انجام شد و 15747 بزرگ‌سال آمریکایی که ادعا می‌کردند گوشی هوشمند دارند در آن شرکت کردند. حالا باید با خودتان در مورد اینکه اوضاع با گوشی چقدر بد شده صادق باشید.

بیشتر افراد گرفتار اگر بتوانند در طول یک وعده غذایی مثلاً شام گوشی را در جیبشان باقی بگذارند، به طرز احمقانه‌ای احساس می‌کنند که به موفقیتی دست یافته‌اند. بااین‌حال همیشه این‌طور نمی‌شود چون از بهانه‌هایی نظیر «اجازه بده آن موضوع را در گوگل جست‌وجو کنم» استفاده می‌کنند! خلاصه که شرایط، اصلاً خوب نیست. شرایط شما چطور؟ شما هر چند دقیقه یکبار گوشی خود را چک می‌کنید؟

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.