این کفش ورزشی آدیداس کاملا از زباله‌های دریایی ساخته شده است

اینکه آلودگی اقیانوس‌ها را تنها بزرگ خطاب کنیم در واقع کتمانِ حقیقت است چرا که مساله از این‌ها فراتر است. بر اساس گزارش سازمان جهانی یونسکو در سال 2006 بیش از 46 هزار تکه پلاستیک شناور در هر متر مربع اقیانوس برآورد شد.

0

بقایای پلاستیک هر ساله منجر به مرگ بیش از یک میلیون مرغ‌دریایی و یکصد هزار پستاندار دریایی می‌شود و این تنها بخش کوچکی از دانسته‌های ما در خصوص اثرات زباله‌ها بر زندگی دریایی است. در همین راستا و به منظور افزایش آگاهی عمومی از این مساله برند ورزشی آدیداس به سازمان پروژه‌های حمایت و حفظ اقیانوس‌های کره زمین یعنی Parley for the Oceans ملحق شده است.

در همایشی که هفته گذشته در این سازمان برگزار شد، اریک لیدتک از آدیداس و سریل گاش موسس سازمان Parley for the Oceans همکاری خود برای کار بر روی پروژه‌ای جدید را اعلام کردند: نمونه‌ اولیه کفشی که قسمت بالای آن کاملا با استفاده از زباله‌های دریایی بازیافتی و تورهای ماهیگیری غیرقانونی ساخته شده است.

این تورها با تلاش یکی از پارتنرهای سازمان Parley for the Oceans با نام Sea Shepherd و طی 110 روز تعقیب یک کشتی سید غیرقانونی و دستگیری آن در سواحل جنوب آفریقا به دست آمدند.

Adidas-designs-shoes-made-of-ocean-garbage-01

گاش طی سخنرانی خود گفت”ما در سازمان قصد داریم زباله‌های اقیانوسی را بعنوان بخش اساسی تغییرات آب و هوایی کره زمین معرفی کنیم. هدف ما افزایش آگاهی و ایجاد گروه‌های همکاری برای حفظ و نگهداری اقیانوس‌هاست و از اینکه شرکت آدیداس در این مسیر به ما ملحق شده، راهکار خلاقانه ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد که می‌توان زباله‌های اقیانوسی را به محصولی زیبا تبدیل کرد بسیار مفتخر هستیم”.

فروردین ماه هنگامی که آدیداس همکاری خود با Parley for the Oceans را آغاز کرد اعلام کرد قصد دارد رفته رفته استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در تمام فروشگاه‌های خود را پایان ببرد.

لیدتک گفت”از اینکه به Parley for the Oceans ملحق شده‌ایم دست از پا نمی‌شناسیم چرا که این سازمان توجه ایالات متحده را به سمت مشکل اقیانوس‌ها جلب کرده است. آدیداس مدت‌هاست که به خوبی نقش یک لیدر را در استحکام محصولاتش ایفا می‌کند اما این مشارکت زمینه‌ای برای ورود به عرصه‌ای جدید و تولید محصولات خلاقانه برای سلامتی را فراهم می‌آورد. از همه دعوت می‌کنیم که در مسیر پاکسازی اقیانوس‌ها به ما ملحق شوند”.

کفش تولیدی آدیداس که نامی برای آن در نظر گرفته نشده شاید در قفسه‌های فروشگاه‌ها خودنمایی نکند و چنگی به دل نزند اما قراراست بعدها چیزی بهتر از این‌ها جایگزین شود. در حال حاضر این کفش تنها مفهومی است برای نشان دادن خط تولیدی وسایل ساخته شده توسط زباله‌های اقیانوسی که آدیداس و Parley for the Oceans will اواخر امسال به بازار عرضه خواهند کرد.

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.