افزایش اندازه تصاویر اینستاگرام چه تاثیری بر کیفیت، حجم تصاویر و البته مصرف اینترنت شما دارد؟

موسس اینستاگرام Mike Krieger در توییت منتشره اعلام کرده است امکان استفاده از تصاویری با رزولوشن 1080 در 1080 پیکسل به برنامه اینستاگرام در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS افزوده شده است.

0

پیش از این خبری در خصوص بزرگ‌تر شدن ابعاد تصاویر در اینستاگرام منتشر کرده بودیم اما اکنون در تازه‌ترین اخبار، شرکت اینستاگرام رسما افزایش رزولوشن تصاویر را تایید کرده و از سوی دیگر اعلام کرده این تغییر باعث بهبود کیفیت عکس‌ها شده و کمترین تاثیر را بر روی حجم فایل و البته میزان استفاده از داده‌های ارتباطی دارد.

با توجه به اینکه هر عکس از 0.41 مگاپیکسل به 1.2 مگاپیکسل تغییر اندازه داده، برخی کاربران نگرانند که این تغییر اندازه موجب مصرف بیشتر داده‌های اینترنتی به ویژه در هنگام استفاده از اینترنت موجود بر روی سیم‌کارت شود. Krieger در پاسخ به این نگرانی کاربران اعلام کرده است که بهبودهای انجام شده در راستای بهینه‌سازی تصاویر بدان معناست که این شرکت رزولوشن تصاویر را افزایش داده اما حجم فایل‌ها در همان مقدار باقی مانده است!

در همین راستا وب‌سایت پتاپیکسل در آزمایشی این ادعا را مورد بررسی قرارداده است. در ادامه می‌توانید مقایسه‌ای میان نسخه‌های جدید و قدیم تصاویر با بهره‌گیری از تنظیمات اینستاگرام را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که هر دو تصویر در تنظیمات 640px مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

instagram 2014instagram 2015

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید اگرچه تصویر جدید (تصویر پائین) از تنظیمات جدید 1080px بهره ‌می‌برد اما نسخه 640px استفاده شده توسط این‌وب‌سایت در مقایسه با نسخه قدیمی از افت میزان زنده بودن تصویر رنج می‌برد! در خصوص حجم مورد استفاده نیز فایل جدید 110 کیلوبایت بوده و فایل قدیمی 84 کیلوبایت حجم دارد که البته این مقدار با توجه به تعداد پیکسل بیشتر ذخیره‌شده در عکس بزرگ‌تر ناچیز است اما هر چه باشد به هر حال در تعداد تصویر بیشتر باعث افزایش حجم مصرفی اینترنت توسط کاربر می‌شود.filesizes in instagram

این درحالی است که برخی کاربران سرویس فلیکر به تازگی و پس از افزایش فشرده‌سازی تصاویر و کاهش کیفیت انجام شده توسط این شرکت به‌منظور ذخیره‌سازی تعداد عکس بیشتر در همان فضای ذخیره‌سازی، نارضایتی خود را از این اقدام اعلام کرده‌اند. با این وجود به‌نظر می‌رسد این موضوع در اینستاگرام ( با توجه به اهداف متفاوت این سرویس در مقایسه با فلیکر) به آن اندازه توسط کاربران این سرویس مورد نقد قرار نخواهد گرفت.

Petapixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.