اظهارنظر Hacking Team پس از هک شدن اخیر: تروریست‌ها می‌توانند از جاسوس افزار درز شده ما استفاده کنند!

مدت زیادی از نفوذ به یک شرکت امنیتی با نام Hacking Team توسط یک نفوذگر ناشناس نمی‌گذرد. آن‌طور که از شواهد پیداست در این دسترسی غیر مجاز علاوه بر رمز و رازهای داخلی این شرکت، کد منبع جاسوس‌افزار این شرکت نیز مورد دستبرد واقع شده است.

0

در همین راستا امروز Hacking Team در هشداری اعلام کرد هر شخصی از تروریست‌ها گرفته تا باج‌گیران و البته مجرمین ممکن است از این کد به‌منظور ساخت بدافزار جاسوسی مورد نظر خود با هدف نفوذ و تسلط بر داده‌های هدف‌های خود استفاده کنند.

بررسی‌های این تیم نشان داده نفوذگران موفق به دسترسی به میزان لازم از اطلاعات شده‌اند که بتوانند با فروش آن به افراد مختلف، نهایتا بدافزاری را بر علیه هدف‌های خود ایجاد کنند. این مطالب به نقل از سخنگوی این شرکت، Eric Rabe منتشر شده است.

Hacking Team که فروش نرم‌افزارهای امنیتی و ابزارهای اینچنینی به سازمان‌های دولتی را انجام می‌دهد از این مسئله به عنوان یک مشکل بزرگ و خطرناک یادکرده است. این شرکت معتقد است تا پیش از این می‌توانسته از طریق فروش محصولات، کنترل کاملی بر افرادی که از این قابلیت‌ها استفاده می‌کردند داشته باشد اما اکنون این بدافزارها ممکن است در اختیار هر شخصی قرارگیرند.

با این اوصاف متخصصان معتقدند از نقطه‌نظر تئوری اگرچه امکان دسترسی مجرمین به ابزارهای سرقت شده این شرکت وجود دارد اما معمولا آن‌ها از ابزارهای مختلف دیگر هم می‌توانند به‌منظور نیل به چنین اهدافی و نفوذ به اطلاعات به طور غیرقانونی بهره ببرند. از سوی دیگر با توجه به اینکه اکنون بدافزار این شرکت به طور غیر رسمی منتشر شده است نرم‌افزارهای امنیتی می‌توانند به‌روزرسانی را به‌منظور شناسایی این جاسوس‌افزار منتشر کنند.

این در حالی است که نفوذگر ناشناس نیز در اظهارنظر جالبی اعلام کرده است ابزارهای بهتری به‌منظور نیل به اهدافی اینچنینی وجود دارند.

motherboard.vice

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.