مایکروسافت کاهش ارزش 7.6 میلیاردی خرید نوکیا را همرمان با تعدیل 7800 نیرو در بخش موبایل اعلام کرد

مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا پس از انتصاب به این سمت زمان را غنیمت شمرد و  تلاشی تازه به منظور ارتقای جایگاه این شرکت در بازار آغاز کرد اما در هفته‌های اخیر مدیرعامل پیشین مایکروسافت استفان الوپ به همراه سرپرست قسمت گوشی‌های همراه، جو هارلو این شرکت را ترک کردند.

0

با این اوصاف به نظر می‌رسید نادلا انتخاب‌های سخت و شرایطی دشوارتردر مقایسه با گذشته را در مقابل خود می‌بیند که اولین علائم آن نیز امروز نمایان شد. در اخبار جدید منتشر شده اینگونه اعلام شده که شرکت مایکروسافت در حال حذف 7800 موقعیت شغلی در قسمت تولید گوشی‌های همراه است و از سوی دیگر این شرکت شاهد کاهش ارزش 7.6 میلیارد دلاری مرتبط با خرید قسمت گوشی‌های همراه نوکیا است. این در حالی است که این مبلغ بیش از 7.2 میلیارد دلاری است که این شرکت برای خرید قسمت گوشی‌های نوکیا در سال گذشته پرداخته بود.

ساتیا نادلا در ایمیلی که امروز به کارمندان مایکروسافت ارسال کرده است وضعیت این شرکت را این‌گونه بیان می‌کند :

ما در حال عبور از یک استراتژی به‌منظور توسعه تجارت گوشی‌های همراه به صورت مستقل هستیم، استراتژی برای رشد و ایجاد اکوسیستم ویندوز بر پایه خانواده دستگاه‌های تولیدی خودمان. با گذشت مدت زمان کوتاهی ما می‌توانیم جایگاهی تاثیر گذار در بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشیم و توانایی ابداع و نوآوری در این بازار نیز در بلند مدت دست‌یافتنی خواهد بود.

لازم به ذکر است که تعدیل نیروی جدید در ادامه تعدیل 18 هزار نفری انجام شده در 12 ماه گذشته انجام شده است. با این اوصاف مشخص نیست جایگاه تاثیرگذار و با ثبات چه معنایی می‌تواند برای گوشی‌های جدید لومیا مایکروسافت داشته باشد اما با خروج الوپ و هارلو مشخص است که مایکروسافت در تولید دستگاه‌های جدید لومیا آنچنان که باید و شاید به اجماع نظر نرسیده است.

این در حالی است که مایکروسافت در برنامه‌ریزی خود تولید دو دستگاه جدید و قدرتمند لومیا به‌منظور رونمایی هرچه بهتر از ویندوز 10 موبایل را در نظر گرفته است. با این اوصاف به نظر می‌رسد در آینده شاهد تولید گوشی‌های سری لومیا در تعداد و مدل‌های محدودتری خواهیم بود.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.