این موسسه تحقیقاتی ادعا می‌کند اولین شهر شناور جهان را تا سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی می‌کند

سازمانی که موسس Paypal یعنی Peter Thiel نیز یکی از سرمایه‌گذاران آن است قصد دارد تا سال 2020 یک شهر شناور ایجاد کند.

0

موسسه Seasteading اعلام کرده شهرهای مستقل و شناور می‌توانند فرصتی برای ایجاد دولت‌های جدید به‌منظور فائق آمدن بر مشکلات مختلف بشر باشند. این شرکت معتقد است توسعه شهرهای شناور اولین گام در تحقق آنچه از نگاه آن‌ها 8 ضرورت بزرگ اخلاقی خوانده می‌شود خواهد بود.

این ضرورت‌های اخلاقی عبارتند از سیرکردن گرسنگان، غنی‌کردن فقرا، درمان کردن بیماران، پاک کردن محیط، بازیابی اقیانوس‌ها، زندگی در تعامل با طبیعت، ایجاد تمدن پایدار و البته پایان دادن به درگیری‌ها. این انستیتو معتقد است به‌منظور رسیدن به این اهداف، بشریت باید اقیانو‌س‌ها را در اختیار خود بگیرد. مسئولان این شرکت معتقدند ساختار مورد نظر آن‌ها توانایی ایجاد زمینه‌های لازم برای افزایش جمعیت، فراهم کردن منابع غذایی و تامین انرژی‌های لازم را خواهد داشت.seasteading-institute-floating-city-2

از سوی دیگر افراد در صورت عدم رضایت از دولت می‌توانند به دولت جدیدی با آزادی کامل کوچ کنند. از سوی دیگر دولت‌ها مجبور خواهند بود به‌منظور باقی ماندن شهروندان در شهرهای خود آن‌ها را به نوعی ترغیب به ماندن کنند.

طرح اولیه این شهر از پلتفرم‌های مستقل که می‌توانند به یکدیگر متصل شوند تشکیل شده است و آپارتمان‌ها، دفاتر و هتل‌ها همه و همه در این طرح پیش‌بینی شده‌اند. طرح اولیه بر پایه 11 ماژول به‌هم پیوسته می‌تواند پذیرای 225 تا 300 ساکن تمام ‌وقت باشد و هزینه‌ای در حدود 167 میلیون دلار خواهد داشت.

Gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.