مایکروسافت نام سرویس‌های «ایکس‌باکس موزیک» و «ایکس‌باکس ویدئو» خود را بخاطر گیج‌کننده بودن آنها تغییر داد

در چند وقت اخیر شاهد تغییر نام اپلیکیشن پخش فایل‌های ویدئویی Xbox Video در ویندوز ۱۰ به Movies & TV بوده‌ایم، این در حالیست که مایکروسافت امروز نام سرویس ایکس‌باکس موزیک را نیز به خاطر گیج‌کننده بودن به Groove تغییر داد.

1

از آنجا که اینترفیس اپلیکیشن جدید پخش موزیک ویندوز 10 مانند نسخه قبلیست، پس به چه علت مایکروسافت این کار را انجام داده است؟

رئیس گروه توسعه بخش ویندوز مایکروسافت Joe Belfiore، در توئیتی دلیل تغییر نام این برنامه را گیج‌کننده بودن نام سنتی ایکس‌باکس موزیک دانسته است؛ به گونه‌ای که برخی از کاربران بهره بردن از این برنامه را مستلزم داشتن کنسول بازی ایکس‌باکس می‌دانستند؛ اما استدلال رسمی ردموندی ها از این تغییر نام این است که Groove احساس و رفتار مردم نسبت به موسیقی توصیف می کند و کاربران ویندوز ۱۰ با استفاده از برنامه‌ Groove Music به خوبی این را حس خواهند کرد.

در سوی دیگر سرویس Movies &TV نیز در ویندوز ۱۰ به کاربران اجازه می‌دهد که ویدیوهای مورد علاقه خود را درست همانند آنچه که برنامه‌ اکس‌باکس ویدیو انجام می‌دهد، به آن اضافه کنند و به صورت استریم تلویزیون تماشا کنند، با این تفاوت که این برنامه از فرمت MKV نیز پشتیبانی می‌کند و با فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز نیز هماهنگ است. اگر شما نیز جزو اینسایدر های نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10 هستید، می‌توانید با به‌روز کردن سیستم‌عامل خود شاهد تغییر نام این دو برنامه باشید.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    عالی هست
    زودتر بیاد که دیگه صبرم تموم شده