کشته شدن احتمالی یک فرد بر اثر برخورد صاعقه به مونوپاد سلفی

دو نفر در برخورد صاعقه در رشته کوه‌های Brecon Beacons ولز کشته شدند. این در حالی است که گفته می‌شود یکی از این افراد احتمالا یک مونوپاد سلفی را در دست داشته است و همین عامل باعث جذب صاعقه شده است.

0

بر اساس گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت تلگراف، گفتگو با افراد آسیب دیده (اما نجات‌یافته) در این حادثه احتمال برخورد صاعقه به مونوپاد سلفی موجود در دست یکی از این افراد را قوت بخشیده است.

به‌طور کلی آن‌طور که متعارف است در هنگام بروز صاعقه افراد باید از هر آنچه که یک هادی خوب برای جریان الکتریسیته به‌شمار می‌آید دوری کنند، حتی گفته می‌شود شناگرانی که در استخرهای روباز در حال شنا هستند باید از آب بیرون بیایند زیرا آب رسانای خوب جریان الکتریکی است. با این اوصاف به نظر می‌رسد دوری گزیدن از مونوپاد سلفی را نیز باید به عنوان یک توصیه جدید مدنظر قرارداد.

صاعقه می‌تواند حامل ولتاژی از صد هزار تا یک میلیارد ولت باشد. این در حالی است که با در نظر گرفتن طول عمر 80 سال برای هر انسان، احتمال برخورد صاعقه به یک شخص، یک در سه هزار است. احتمال کشته شدن یا آسیب‌دیدن بر اثر برخورد صاعقه در یک سال، در آمریکا یک در دویست و چهل هزار است. پیدا کردن سرپناه امن و البته دراز نکشیدن بر روی زمین، حتی زمین سیمانی از جمله پیشنهاداتی است که توسط متخصصین در این موارد ارائه شده است.

مونوپادهای سلفی به‌عنوان سمبل گرفتن عکس‌ از خود به‌شمار می‌آیند اما این مونوپادها هم می‌توانند مشکلات و مسائلی را به همراه داشته باشند. از برخی از این حوادث می‌توان دوری کرد اما در خصوص حادثه به وجود امده در ولز، شاهدان اعلام کرده‌اند این طوفان و رعد و برق خیلی سریع و ناگهانی اتفاق افتاده است.

Cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.