هر 18 ثانیه یک بدافزار جدید اندرویدی کشف می‌شود!

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی شرکت G DATA، در سه ماهه اول سال 2015 چیزی در حدود نیم میلیون بدافزار جدید با هدف آسیب زدن به سیستم‌عامل اندروید کشف شده است.

0

این آمار بدان معناست که در هر 18 ثانیه یک بدافزار جدید و روزانه پنج هزار بدافزار جدید برای این سیستم عامل کشف می‌شود. با توجه به دسترسی آسان‌تر به برنامه‌های اندروید در مقایسه با سیستم‌عاملی مانند iOS به نظر می‌رسد این سیستم‌عامل بیش از پیش نفوذگران را به خود علاقمند کرده است.

در گزارش جدیدی که توسط Pulse Secure منتشر شده اینگونه عنوان شده که در حدود 97 درصد از بدافزارهای تلفن همراه با برنامه‌ریزی به‌منظور هدف قراردادن سیستم‌عامل اندروید تولید می‌شوند. این در حالی است که نتایج سه ماهه اول سال 2015 در حدود 6.4 درصد بالاتر از نتایج بدست آماده در سه ماهه پایانی سال 2014 و 21 درصد فراتر از سه‌ماهه اول سال گذشته میلادی است.

بر اساس گزارش G DATA علاوه بر مشکلات امنیتی مربوط به برنامه‌های اندرویدی، افزایش میزان استفاده کاربران از بانک‌داری آنلاین و البته خرید آنلاین نیز توجه نفوذگران را به خود جلب کرده است. مطمئنا با توجه به محبوبیت سیستم‌عامل اندروید در سراسر جهان، روز به روز شاهد افزایش آمار بدافزارهای تولیدشده برای این سیستم‌عامل خواهیم بود. با این اوصاف باید منتظر ماند و دید گوگل چه تصمیمی در خصوص ارتقای سطح امنیتی سیستم‌عامل خود در نسخه‌های جدید اتخاذ خواهد کرد.

techspot

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.