مایکروسافت این هفته نسخه RTM ویندوز 10 را منتشر می‌کند

مایکروسافت قصد دارد که این هفته، یعنی زمانی زودتر از تاریخ تعیین‌شده عرضه، ویندوز 10 را نهایی کند. منابعی که با برنامه‌های مایکروسافت آشنایی دارند، به سایت‌های خبری اطلاع داده‌اند که این شرکت، در حال کار بر نسخه نهایی ویندوز 10 است و انتظار می‌رود که نسخه RTM آن برای رفع ایرادات احتمالی با سخت‌افزارها، آخر این هفته به دست تولیدکنندگان برسد.

0

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بیلدهای کاندید RTM مشخص‌شده‌اند و بعد از اینکه بیلد نهایی RTM مشخص و آماده شد، مایکروسافت نسخه نهایی ویندوز 10 را پیش از تاریخ عرضه عمومی آن یعنی هفتم مردادماه، در اختیار شرکای کامپیوتری خود قرار خواهد داد.

درحالی‌که پردازش RTM جزو مراحل مهم از تولید در ویندوزهای قبلی بوده، این مرحله برای ویندوز 10 از اهمیت کمتری برخوردار است. مایکروسافت مایل است که به ویندوز 10 به شکل «ویندوز به عنوان یک سرویس» نگاه کند. این دید به این معنی است که ویندوز 10 پیوسته در حال دریافت آپدیت‌ها خواهد بود به همین علت به ویندوز 10 به عنوان آخرین ویندوز نگاه می‌شود و آپدیت‌های پیوسته در آن به این معنی هستند که ویندوز هیچ‌وقت تکمیل نشده و همواره در حال تکامل است.

معاون رئیس بخش ویندوز یعنی Terry Myerson، هفته پیش اعلام کرد که کار ما هیچ‌وقت تمام نخواهد شد. در ماه‌های آینده می‌بینیم که آپدیت‌های ویندوز 10، مرتباً منتشر می‌شوند. این آپدیت‌ها شامل پشتیبانی از افزونه‌ها در مرورگر Edge مایکروسافت و آپدیت‌های بی‌شمار دیگری برای برنامه‌های خود ویندوز 10 می‌شود. مثالی از پیشرفت پیوسته مایکروسافت در ویندوز 10 را می‌توان در بیلدهایی که به دست افراد مختلف برای بررسی می‌رسید، مشاهده کرد.

مایکروسافت در هفته گذشته 3 بیلد از ویندوز 10 را منتشر کرد (بیلد 10158، 10159 و 10162) که هرکدام بهبودهای کوچکی پیدا کرده بودند. با اینکه هنوز بحث بر سر آماده بودن ویندوز 10 ادامه دارد، مایکروسافت صدها باگ در سیستم‌عاملش را تنها در یک هفته برطرف کرد.

مشکلاتی که با درایورها و دیگر نرم‌افزارها وجود دارند، ممکن است که در برخی سیستم‌ها باقی بمانند؛ اما رسیدن به مرحله RTM به این معنی است که این مشکلات برای مدت طولانی به حیات خود ادامه نخواهند داد.

به محض اینکه مایکروسافت ویندوز 10 را در این هفته نهایی کند، به حل باگ‌های موجود در این سیستم‌عامل ادامه خواهد داد تا برای تاریخ ارائه هفتم مردادماه خود آماده شود. نسخه نهایی را در ابتدا آزمایش‌کنندگان ویندوز 10 دریافت خواهند کرد و از هفتم مردادماه به بعد، این سیستم‌عامل در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.