صفحه‌نمایش‌های لمسی جدید ال‌جی به ساخت لپ‌تاپ‌های سبک‌تر و نازک‌تر کمک خواهد کرد

نمایشگرهای جدید ال‌جی نویدبخش استفاده از صفحه‌نمایش‌های بسیار باریک‌تر و سبک‌تر در نوت‌بوک‌هایی که از این پس تولید می‌شوند، خواهد بود.

0

در ساخت این نمایشگرها که دارای رزولوشن 1080p یا فول اچ‌دی است، یک لایه لمسی با استفاده از حسگرهای لمسی که درون آن تعبیه شده، جایگزین فناوری سلول لمسی (In-Cell Touch) شده که این مسئله سبب باریک‌تر شدن آن شده است.

این همان تکنولوژی است که در گوشی‌های هوشمندی نظیر جی 4 خود ال‌جی به‌کار گرفته شده اما این نمایشگرها برای اولین بار در اندازه لپ‌تاپ و با این هدف تولید شده‌اند.

فناوری جدید ال‌جی در حدود 25 درصد ضخامت نمایشگرها را کاهش خواهد داد و این در حالی است که تاثیر آن در کاهش وزن نسبت به صفحه‌نمایش لمسی یک لپ‌تاپ معمولی حدوداً 35 درصد خواهد بود.

همچنین کاهش لایه‌های نمایشگرهای تولید شده توسط این فناوری باعث خواهد شد که نور کمتری منعکس نمایند و این مزیتی است که ال‌جی برای تولید صفحه‌نمایش‌هایی با روشنایی، وضوح و شفافیت بیشتر، روی آن حساب کرده است.

این شرکت قصد دارد نمایشگرهای جدید خود را در اندازه‌های مختلف تولید کند. مدل سازگار با قلم استایلوس نیز یکی از نمونه‌هایی است که ال‌جی در صدد تولید آن است. این صفحه‌نمایش‌ها اولترابوک‌های بعدی را باریک‌تر خواهند کرد و خوشبختانه چاره‌ای نیز جز استفاده از پورت‌های USB-C برای سازندگان باقی نخواهد گذاشت.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.