ایسوس از کارت گرافیک Strix GeForce GTX 980 Ti با ساختار استحکام یافته رونمایی کرد

با توجه به مشخصات فیزیکی برخی از کارت‌های گرافیکی و بهره‌گیری از فن‌ها و رادیاتورهای اضافی بعضا شاهد اندازه بزرگ در کنار وزن بالای این پردازنده‌های گرافیکی هستیم. از سوی دیگر با توجه به به‌کارگیری روشی خاص در تعبیه این کارت‌های گرافیکی بر روی بورد اصلی رایانه، نگرانی در خصوص امکان خم‌شدن آن‌ها به‌علت وزن بالا بی‌مورد به‌نظر نمی‌رسد.

0

در صورتی که این مورد یکی از نگرانی‌های شما نیز به‌شمار می‌آید بد نیست بدانید که شرکت ایسوس از جدیدترین پردازنده‌ گرافیکی خود یعنی Strix Geforce GTX 980 Ti مجهز به قابلیتی رونمایی کرده که از نگاه ایسوس “ساختار تقویت‌شده” به واسطه بهره‌گیری از یک صفحه‌پشتی به‌منظور جلوگیری از خم‌شدن کارت به مرور زمان خوانده شده است.

در دیگر قسمت‌های این کارت گرافیکی نیز با توجه به اینکه این پردازنده گرافیکی بر پایه مدل GTX 980 Ti تولید شده شاهد قابلیت‌های جدیدی هستیم. در خصوص مدیریت گرما، این کارت گرافیک از قابلیت ASUS DirectCU III بهره می‌برد که بنابر گفته ایسوس از سطح خنک‌کنندگی تا 220 درصد بزرگ‌تر بهره برده است و در مقایسه با نسخه مرجع تولیدی NVIDIA تا 30 درصد خنک‌تر کار می‌کند.

فن‌های این کارت گرافیک نیز تنها در زمانی که دما از 65 درجه سانتی‌گراد بالاتر رود به کار خواهند افتاد و به همین دلیل در اکثر مواقع بدون سروصدا خواهند بود. در حالت اورکلاک نیز این پردازنده گرافیکی در مقدار فرکانس پایه 1216 مگاهرتز کار خواهد کرد و البته میزان فرکانس می‌تواند تا 1317 مگاهرتز برسد که در مقایسه با فرکانس‌های 1000 مگاهرتز و 1075 مگاهرتز موجود در مدل مرجع، یک بهینه‌سازی قابل توجه به حساب می‌آید.

ایسوس انتظار دارد Strix GeForce GTX 980 Ti در ماه جاری در دسترس کاربران قرارگیرد اما هیچ صحبتی در خصوص قیمت این محصول نکرده است. مدنظر داشته باشید که با توجه به قابلیت‌های یادشده به‌نظر نمی‌رسد این کارت گرافیک قیمت چندان پایینی داشته باشد.

Ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.