با 5 ساعت هوشمند برتر جهان در سال 2015 آشنا شوید

امروزه ساعت‌های هوشمند یکی از مباحث داغ دنیای فناوری می‌باشند. آن‌ها صفحه‌نمایش‌هایی بر روی دست کاربران هستند که در کنار تغییرات و سروصداهای قرن 21 و زندگی مدرن، شما را از تلفن همراهتان دور می‌کند.

4

افزایش تنوع و تعداد در این حوزه به نحوی است که امروزه کاربران با هر سلیقه‌ای می‌توانند ساعت هوشمند موردنظر خود را بیابند. این ساعت در اشکال گرد و یا 4 ضلعی، با جنس فلزی و یا پلاستیکی قابل دسترسی است. از ساعت‌های هوشمند گران‌قیمت و مجلل اپل گرفته تا گجت‌های اندرویدی که رشد خوبی در چند سال اخیر داشته‌اند و نیز سادگی و ظرافت ساعت هوشمند شرکت کاسیو، Pebble، همه و همه انتخاب‌هایی هستند که در صورت تمایل به پیوستن به دنیای ساعت‌های هوشمند باید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

  1. ساعت هوشمند سونی 3 (Sony Smartwatch 3)

این ساعت که آخرین ساخته سونی است عمر باتری قابل قبول در میان پوشیدنی‌های اندروید به همراه راحتی، ضدآب بودن و طراحی زیبا برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.
این ساعت که آخرین ساخته سونی است عمر باتری قابل قبول در میان پوشیدنی‌های اندروید به همراه راحتی، ضدآب بودن و طراحی زیبا برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.

قیمت: 130 پوند

می‌توان چنین ادعا کرد که Smartwatch 3 سونی یک گجت اندرویدی مربعی شکل متفاوت است. این ساعت از صفحه‌نمایش transflective بهره می‌برد و این بدین معنی است که به راحتی و بدون نیاز به نور پس‌زمینه بالا در زیر نور مستقیم خورشید قابل خواندن است. هرچند مقداری نور پس‌زمینه برای خواندن در تاریکی وجود دارد اما قطعاً شما همیشه به آن نیازی نخواهید داشت و این مسئله خود به میزان زیادی در میزان مصرف انرژی دستگاه صرفه‌جویی خواهد کرد. در نتیجه ساعت هوشمند سونی با هر مرتبه شارژ، حتی هنگامی که به طور مداوم از طریق بلوتوث به گوشی متصل باشد، حدود 3 روز دوام خواهد داشت.

اگرچه این ساعت فاقد قابلیت اندازه‌گیری و نمایش ضربان قلب است اما GPS آن بدون نیاز به اتصال به یک گوشی هوشمند نیز قابل اجرا بوده و همچنین مطابق با استاندارد IP68 خاصیت ضدآب دارد. (تا عمق یک متری و به مدت 30 دقیقه)

با دریافت آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، ساعت سونی می‌تواند از طریق وای‌فای نیز به یک گوشی اندرویدی متصل شود. این محصول توسط کابل میکرو USB استاندارد شارژ شده و دارای چندین بند سفارشی از جمله یک بند فلزی است. رابط کاربری آسانی دارد و شما می‌توانید از طریق گوگل سوالات خود را به صورت صوتی پرسیده و جواب بگیرید.

در یک نگاه: عمر باتری قابل قبول، خوانایی نمایشگر، طراحی ساده

 

  1. Watch Urbane ال‌جی

ساعت هوشمند Urbane ال‌جی آخرین ساعت هوشمند اندرویدی است و بیشتر شبیه به یک ساعت معمولی به نظر می‌رسد که این مسئله می‌تواند هم خوب و هم بد باشد.
ساعت هوشمند Urbane ال‌جی آخرین ساعت هوشمند اندرویدی است و بیشتر شبیه به یک ساعت معمولی به نظر می‌رسد که این مسئله می‌تواند هم خوب و هم بد باشد.

قیمت: 260 پوند

آخرین ساعت هوشمند اندروید جثه بزرگی دارد، دایره مانند و براق است و ظاهری شبیه به برخی ساعت‌های مچی معمولی امروزی دارد. این ساعت ضدآب بوده، بدنه فولادی ضدزنگ داشته و در قسمت‌های اطراف صفحه‌نمایش برای مطابقت بهتر با نقره یا طلا پوشیده شده است.

صفحه‌نمایش این ساعت دایره‌ای شکل و 1.3 اینچی بوده اما نکته قابل توجه این است که امکان تنظیم نور آن با توجه به نور محیط وجود ندارد. این ساعت در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین ساعت‌ها از نظر اندازه محسوب می‌شود و احتمالاً برای افرادی که مچ دست بزرگ‌تری دارند مناسب‌تر خواهد بود.

این ساعت از آخرین نسخه اندروید ویر پشتیبانی کرده و این قابلیت را دارد که از طریق بلوتوث و Wi-Fi به گوشی اندرویدی کاربران متصل شود. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از فرمان صوتی و یا با رسم شکلک روی نمایشگر به وسیله انگشت به پیام‌های خود پاسخ دهند.

ساعت هوشمند ال‌جی مجهز به سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب بوده اما به تنهایی قابلیت پشتیبانی از سیستم GPS را نداشته و برای اجرای آن نیازمند اتصال به یک گوشی هوشمند خواهد بود. شارژ این ساعت که به وسیله یک داک مغناطیسی انجام می‌شود، حدود 1.5 روز باقی می‌ماند. بند چرمی این ساعت اندازه استانداردی داشته به این معنی که برای نمایشگر بزرگ آن کاملاً بهینه شده است.

در یک نگاه: بزرگی و ضخامت آن مناسب همه نیست.

 

  1. اپل واچ (Apple Watch)

اولین ساعت هوشمند اپل اگرچه با ظرافت خاص خودش ساخته شده اما دارای یک رابط کاربری گیج‌کننده است که سعی در انجام همه امور به صورت یکجا دارد.
اولین ساعت هوشمند اپل اگرچه با ظرافت خاص خودش ساخته شده اما دارای یک رابط کاربری گیج‌کننده است که سعی در انجام همه امور به صورت یکجا دارد.

قیمت 300 پوند

اپل‌واچ در مدت کوتاهی توانست از رقبای خود در چندین سال گذشته به خوبی پیش بیفتد. این ساعت هوشمند با وجود اینکه شاید در نوع خود یکی از گران‌قیمت‌ترین‌ها به حساب بیاید اما توانسته است به این موفقیت دست یابد. لازم به ذکر است که شروع قیمت ساعت‌های اپل 300 پوند بوده و اگر خواهان مدل طلایی آن باشید این قیمت تا 13500 پوند نیز افزایش خواهد یافت.

ساعت هوشمند شبه آیفون قابلیت‌هایی همانند ساعت‌های اندرویدی دارد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب و اپلیکیشن‌های شخص ثالث خاص آن اشاره نمود؛ اما بخش نرم‌افزاری این ساعت با توجه به اولین نسل بودن محصول بسیار گیج‌کننده است.

این ساعت مجهز به “taptic engine” بوده که به وسیله آن روی مچ دست شما ایجاد لرزش و ارتعاش می‌کند. همچنین با قابلیت “force touch” خود می‌تواند میزان فشار وارد شده توسط دست کاربر را در هنگام کار با آن تشخیص دهد و از این ویژگی برای اقداماتی از قبیل راست کلیک به منظور گزینه‌های بیشتر استفاده شود.

صفحه نمایش این ساعت تنها هنگامی که شما دست خود را به منظور نگاه کردن ساعت بالا بیاورید و یا با فشار دادن یک دکمه روشن می‌شود. طول عمر باتری این ساعت حدوداً یک روز بوده و توسط شارژر مغناطیسی شارژ می‌شود. یار همیشگی اپل،”سیری” نیز روی این دستگاه به خوبی برای شنیدن و اجرای فرمان‌های صوتی کار می‌کند. این در حالی است که کاربران با توجه به بلندگوهای تعبیه شده در این ساعت، امکان برقراری تماس به صورت مستقیم را خواهند داشت.

در یک نگاه: با ظرافت ساخته شده اما گران‌قیمت و دارای رابط کاربری گیج‌کننده است.

 

4. Pebble Time

Pebble Time یک ساعت هوشمند ساده، کارآمد و با طول عمر بالا است.
Pebble Time یک ساعت هوشمند ساده، کارآمد و با طول عمر بالا است.

قیمت: 130 پوند

اعلان‌ها و نمایش زمان از ویژگی‌های اصلی آن است. یکی دیگر از ویژگی‌های این ساعت قابلیت اتصال از طریق بلوتوث به گوشی آیفون و یا هر گوشی اندرویدی دیگری است و البته گفتنی است که تنها ساعتی است که این ویژگی را داشته و با هر دو پلت‌فرم اندروید و iOS کار می‌کند. به واسطه یک میکروفون این امکان فراهم خواهد بود تا توسط فرمان‌های صوتی بتوانید به جستجو در گوگل بپردازید.

همچنین این ساعت در حال حاضر طولانی‌ترین عمر باتری را در لیست ساعت‌های هوشمند موجود در بازار دارد و هر بار شارژ این ساعت بین 5 تا 7 روز دوام خواهد داشت. لازم به ذکر است که شارژ این ساعت توسط یک شارژر مغناطیسی انجام می‌شود.

از این ساعت می‌توان برای خواندن روزنامه‌های الکترونیکی نظیر Kindle به صورت اشتراک مداوم استفاده نمود. نمایشگر Pebble Time به گونه‌ای طراحی شده که در تابش مستقیم خورشید نیز به راحتی قابل خواندن است. صفحه‌نمایش این ساعت لمسی نیست و برای حرکت و جستجو در رابط کاربری آن می‌توانید از 4 دکمه‌ای که به این منظور در نظر گرفته شده استفاده کنید.

این ساعت هوشمند باریک و سبک بوده و خاصیت ضدآب دارد. بدنه آن فلزی است و در 3 رنگ به همراه بندهای متنوع عرضه می‌شود.

در یک نگاه: ساعت هوشمندی متعلق به شرکت کاسیو (Casio)، ساده و سبک، مناسب برای استفاده روزانه

 

5. Moto 360 موتورولا

Moto 360 دارای صفحه‌نمایش بزرگی است که مچ دست را می‌پوشاند.
Moto 360 دارای صفحه‌نمایش بزرگی است که مچ دست را می‌پوشاند.

قیمت: 170 پوند

Moto 360 به عنوان بهترین ساعت هوشمند اندرویدی به نظر می‌رسد. نمایشگر آن دایره‌ای مانند و 1.6 اینچی می‌باشد. این ساعت با لایه‌ای استیل ضدزنگ پوشیده شده اما عملاً هیچ جذابیت و ظرافت خاصی در طراحی و شکل ظاهری آن به چشم نمی‌خورد.

این قابلیت در این ساعت وجود دارد که صفحه‌نمایش را در دو حالت یکی با نور کم و تیره‌تر و دیگری روشن با نور زیاد به اندازه دلخواه و متناسب با شرایط تغییر دهید. در ضمن تنها زمانی که شما در حال خواندن از صفحه نمایش هستید نور صفحه در حالت کاملاً روشن قرار خواهد گرفت و در زمان‌های دیگر به حالت استراحت سوئیچ خواهد کرد. این ساعت با مدل‌های طلایی، استیل و مشکی به همراه بند چرمی در دسترس است. همچنین علاوه بر برنامه‌های قابل دانلود بسیار، از یک مجموعه برنامه از پیش لودشده خوب نیز برخوردار است.

Moto 360 مجهز به سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب بوده اما از GPS پشتیبانی نمی‌کند و متکی به اتصال به یک تلفن هوشمند است.

میکروفونی که در این ساعت تعبیه شده امکان کنترل صوتی را برای شما فراهم خواهد نمود اما قابلیت برقراری تماس را در این ساعت مشاهده نخواهیم کرد.

این ساعت نیز همانند سایر ساعت‌های هوشمند اندرویدی به صورت محلی به یک گوشی هوشمند اندروید از طریق بلوتوث متصل خواهد شد تا بتوان از آن به منظور دسترسی به اینترنت و دریافت ناتیفیکیشن‌ها استفاده کرد. همچنین پس از دریافت آخرین نسخه به‌روزرسانی قابلیت اتصال راه دور از طریق وای‌فای نیز به قابلیت‌های آن افزوده شده است.

طول عمر باتری این ساعت در حالت معمول یک روز بوده و برای شارژ آن از یک شارژر بی‌سیم استفاده می‌شود که حدوداً به یک ساعت زمان برای شارژ نیاز دارد.

در یک نگاه: یک ساعت هوشمند جذاب با طول عمر باتری ضعیف

theguardian

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. Amirreza می‌گوید

    ببخشید اقا یا خانم محترم چرا وقتی اگاهی ندارید ساعت های هوشمند را معرفی کردید سونس اول ائل سوم سونی کجاش به اپل میرسه به خدا مردم را علکی گمراه نکنید الان معلوم نیست چندین نفر را به اشتباه

  2. Apple می‌گوید

    خانم پریسا چرا حرف بی ربط می زنید، طراحی و تنوع رنگ اپل واچ بی نظیره، لطفا بدون آگاهی حرف نزنید.

  3. پريسا می‌گوید

    اتفاقا موتو 360 از همشون طراحیش بهتره . ساعت اپل که واقعا بی سلیقه طراحی شده

  4. Hector می‌گوید

    من ساعت withings activité خیلی دوس دارم
    شاید تو رده ساعت های کاملا smart جایی نداشته باشه ولی میشه گفت زیبا ترین ساعت هوشمندی که در حال حاضر وجود داره، طول عمر باطریش هم 8 ماهه، چند وقت پیش هم یه خبر خوندم که ریس جمهور فرانسه، فرانسوا اولاند هم از این ساعت استفاده میکنه.