یکی از گوشی‌های اندرویدی آینده بلک‌بری احتمالا این شکلی خواهد بود

بلک‌بری اوضاع مناسبی در صنعت گو‌شی‌های همراه ندارد، اما دل کندن از این بازار مکاره به این راحتی‌ها هم نیست و از قرار معلوم این شرکت کانادایی قصد دارد حداقل در سال جاری میلادی دو گوشی هوشمند اندرویدی روانه بازار کند که شکل و شمایل یکی از آنها به احتمال زیاد مشخص شده است.

1

همان‌طور که ذکر شد، بلک‌بری امسال دو گوشی اندرویدی روانه بازار می‌کند که یکی از آنها با اسم رمز بلک‌بری ونیز نامیده می‌شود، این گوشی از صفحه‌نمایشی با رزولوشن 4K بهره می‌برد و احتمال می‌رود از لحاظ سخت‌افزاری یارای مقابله با حریفان تراز اول بازار را داشته باشد گوشی دیگری که در حال حاضر آنرا با اسم رمز بلک‌بری پراگ خطاب می‌کنند احتمال می‌رود گوشی میان رده باشد مشابه بلک‌بری Z3.
در این بین تصویری توسط کاربر توئیتر eveleaks@ منتشر شده است، جالب اینجاست که تصویر منتشر شده از لحاظ ظاهر شباهت زیادی به بلک‌بری پاسپورت دارد. صفحه کلید QWERTY با سه ردیف کلید در این عکس منتشر شده به زیبایی خودنمایی می‌کند. با این حساب اگر عکس منتشر شده صحت داشته باشد، با گوشی شبیه بلک‌بری پاسپورت سر و کار خواهیم داشت که به احتمال زیاد از لحاظ سخت‌افزاری در گروه گوشی‌های رده بالا قرار می‌گیرد.

BlackBerry-Android-QWERTY-01
اگر به دقت به این عکس نگاه کنید متوجه خواهید شد صفحه‌کلید نرم‌افزاری که در این عکس وجود دارد مربوط به اندروید آب‌نبات چوبی است و با این حساب احتمال داده می‌شود این گوشی مرموز به این نسخه از سیستم‌عامل اندروید مجهز باشد. متاسفانه تاکنون به غیر از اطلاعاتی که ذکر شد، نشانه‌های دیگری از گوشی‌های جدید بلک‌بری در دسترس نیست.
ماه گذشته، جان چِن، مرد شماره یک بلک‌بری، در خصوص احتمال عرضه گوشی‌هایی با سیستم‌عامل اندروید از جانب این شرکت کانادایی خبر داد، وی در این صحبت‌ها به ضعف‌های امنیتی اندروید اشاره کرد و با حالتی متلک‌وار تاکید کرد اگر اندروید به اندازه کافی امنیت داشته باشد ما آنرا در گوشی‌های خود به کار خواهیم گرفت.
با توجه به اطلاعات ناقصی که از برنامه‌های بلک‌بری منتشر شده است چاره‌ای جز صبر نداریم تا ببینیم این شرکت کانادایی چه نقشه‌هایی برای بیشتر کردن سهم خود در بازار پر سود گوشی‌های همراه در سر دارد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. همایون می‌گوید

    من بعنوان یکی از طرفداران این شرکت که همچنان یکی از گوشی های قدیمی این شرکت رو دارم معتقدم این جناب ” جان چن ” داره ریشه این شرکت رو میزنه.
    این بابا به جای این مسخره بازیها که اول اومد سیستم عاملی 10 رو طوری توسعه داد که اندروید ساپورت بود و حالا این داستان جدید …. می یومد روی پلاتفرم سابق بلک بری کار می کرد و سعی می کرد انرژی خودشو بزاره روی تشویق توسعه دهندگان نرم افزاری و همچنین کمی از محدودیت های این پلاتفرم رو کاهش می داد.
    اونموقع می دید چطور این سیستم عامل رشد میکنه.
    با این کارا داره دخل این برند رو در میاره.
    عکسی هم که گذاشتید از لحاظ فیزیکی طراحی بلک بری پاسپورت هست.