دوبی اولین میزبان ساختمان اداری ایجاد شده با استفاده از پرینت سه‌بعدی

تابه‌حال ایده خانه‌های سه‌بعدی و مسکن‌های ارزان‌قیمت پرینت شده با استفاده از پرینترهای سه‌بعدی عظیم را دیده‌ایم. ساختمان‌ها و خانه‌های سه‌بعدی پرینت شده که در عمل امکان‌پذیر و کاربردی باشند هنوز در آینده قرار گرفته‌اند و الان امکان‌پذیر نیستند.

0

البته آینده‌ای که از الآن می‌توان برایش برنامه‌ریزی کرد. دوبی انجام پروژه‌ای را در نظر دارد که در آن اولین ساختمان اداری سه‌بعدی ساخته خواهد شد. ساختمانی که کاملاً کاربردی بوده و وسایل و اثاث آن نیز همگی پرینت گرفته خواهند شد. ساختمانی به وسعت 609 مترمربع که از پرینتری به ارتفاع 6 متر ساخته می‌شود.

این پروژه توسط کمیته‌ی ملی نوآوری امارت متحده عربی معرفی شد که حاکم دبی یعنی آقای محمد راشد آل مکتوم، به بیان جزئیات آن می‌پردازد. این پروژه شامل پرینت سه‌بعدی ساختمان اداری که در تصویر بالا می‌بینید می‌شود و این عمل شامل پرینت گرفتن سازه و اجزای درونی‌اش است.

رئیس کمیته‌ی نوآوری ملی امارات متحده عربی، آقای محمد عبدالله القرقاوی می‌گوید: این ساختمان مدرکی است برای اثبات سودمندی و خلاقیت تکنولوژی پرینت سه‌بعدی که ما معتقدیم این تکنولوژی نقش مهمی را در تغییر شکل بخش‌های ساخت‌وساز و طراحی به عهده خواهد داشت. ما بهره بردن از این رشد و تبدیل‌شدن به قطب جهانی نوآوری و پرینت سه‌بعدی را هدف گرفته‌ایم. این اولین قدم از قدم‌های امکان‌پذیر پیش روست.

پرینتری که قرار است این ساختمان را پرینت بگیرد در محل ساختمان ساخته شده و 6 متر ارتفاع خواهد داشت. مواد مختلفی برای ساختن ادارات مثل پلاستیک تقویت‌شده با فیبر، گچ تقویت‌شده با فیبر شیشه و بتن مسلح ویژه استفاده می‌شود.

مهم‌ترین قسمت این است که زمان ساخت‌وساز در حدود چند هفته تخمین زده شده است. همچنین هزینه کارگران 80% و زباله تولیدشده توسط ساخت‌وساز، 60% کاهش پیدا خواهد کرد.

slashgear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.