تماشا کنید: تعقیب یک خودرو بدون راننده گوگل!

در اقدامی جالب که توسط سرویس خبری IDG انجام شده، یک خودروی بدون راننده گوگل تعقیب شده تا عملکرد آن مورد بررسی قرارگیرد. گزارش این تعقیب و گریز! در وب‌سایت Pcworld به‌طور مبسوط منتشر شده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

2

آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش این وب‌سایت از عملکرد این خودروی بدون راننده در خیابان‌های اطراف مقر رسمی گوگل است.

خودروهای بدون راننده گوگل اکنون رسما در خیابان‌های آمریکا ظاهر می‌شوند. پس از گذشت بیش از یک‌سال تحقیق و توسعه، نسل جدید این خودروهای آزمایشی در کنار مقر اصلی گوگل در Mountain View ظاهر شدند.

این خودروها در مقایسه با نسل قدیم خودروهای بدون راننده یعنی Lexus های شاسی بلند یک گام به سمت جلو به‌نظر می‌رسند. لازم به ذکر است که نمونه‌های پیشین نیز خودروهای مرحله تولید بودند که از سنسورهای ویژه حرکت بدون راننده و قابلیت‌های اضافی بهره می‌بردند اما این خودروهای جدید مجددا و از پایه توسط گوگل طراحی شده‌اند.google_self-driving_car

پیداکردن این خودرو در خیابان آسان نبوده اما به همان نسبت به علت سرعت کم و حرکت با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت، تعقیب آن‌ راحت بود. با توجه به عدم وجود خط‌کشی در خیابان‌های محل گذر و البته وجود تعداد زیادی مکان به‌منظور پارک کردن خودروها، خودروی گوگل ترجیح می‌داد بیشتر نزدیک به مرکز خیابان حرکت کند و در رسیدن به تقاطع‌ها این خودرو بیشتر به سمت راست خیابان متمایل می‌شد.

در خیابان‌های پهن‌تر که محلی برای پارک خودروها نیز در نظر گرفته نشده بود، این خودرو بیشتر به سمت راست متمایل می‌شد و با مشاهده تابلو توقف، سرعت خودرو کم‌شده تا نهایتا متوقف شود. پس از این توقف، خودرو با موفقیت یک سه‌راهی را پشت سر گذاشت و به راه خود ادامه داد.

اگرچه در سرعت بیشینه محدودیت زیادی در خیابان وجود نداشت اما این خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای حاضر در خیابان با سرعت کمتری حرکت می‌کرد. چراغ‌های چشمک زن عجیب خودرو در قسمت عقب نیز همواره سرعت پایین خودرو را به دیگر خودروها و البته
موتورسواران هشدار می‌دهند. آنچه مشخص است اکثر خودروهای عبوری سرعت خود را کم می‌کردند تا نگاهی دقیق‌تر و بهتر به این خودرو داشته باشند.

آنچه از این گزارش برمی‌آید آن است که ظاهرا این خودرو‌ها عملکرد مطلوبی داشته و به زودی می‌توانیم شاهد نمایش بیش از پیش آن‌ها در خیابان‌ها باشیم.

Pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. livhn می‌گوید

    یه جا مذاشتی ویدیو رو که بشه دید

  2. amin می‌گوید

    بسیار جالب بنظر میرسند .