تماشا کنید: وقتی Juke Nismo RS نیسان تنها با دو چرخ خود رکورد گینس برجای می‌گذارد!

در رویداد Goodwood 2015، شاهد حضوری متفاوت از یکی از خودروهای شرکت نیسان بودیم. Nissan Juke Nismo RS خودروی 215 اسب‌بخاری که البته در قالبی بهینه‌شده در این فستیوال شرکت کرده بود موفق به ثبت یک رکورد گینس شد.

0

این خودرو موفق‌شد مسافت مشخص را بر روی دو چرخ در سریع‌ترین زمان ممکن بپیماید. Terry Grant بدلکاری که در پشت فرمان قرارگرفته بود در این مدت زمان،  تعادل خودرو را بر روی دو چرخ سمت راننده حفظ کرده بود.

به‌منظور شروع عملیات از یک سطح شیب‌دار استفاده شد تا خودرو بر روی دو چرخ قرارگیرد. پس از آن Grant پس از گذشت زمانی کوتاه موفق شد خودرو را به حالت پایدار از نظر تعادل برساند. این در حالی است که وی تنها از یک دست به‌منظور کنترل فرمان استفاده می‌کرد و دست دیگرش را به‌منظور حفظ تعادل به درب خودرو گرفته بود.

با توجه به مسیر سخت، رسیدن وی به این سرعت کاری کاملا سخت و نفس‌گیر بود. وی موفق شد مسافت مشخص شده را در مدت زمان دو دقیقه و ده ثانیه بپیماید. این در حالی است که پیش از این رکورد جهانی با زمان دو دقیقه و چهل و پنج ثانیه ثبت شده بود.

حفظ تعادل خودور بر روی دو چرخ تنها رکورد این بدل‌کار بریتانیایی نیست و وی ثبت بیش از 20 رکورد را در کارنامه خود می‌بیند که از این مجموعه می‌توان به قرارگرفتن بیشترین تعداد افراد در خودروی وی هنگامی که او تعادل خودرو را بر روی دو چرخ حفظ کرده بود (15 نفر) و سریع‌ترین زمان برای طی مسافت مشخص به صورت دنده عقب (یک دقیقه و سی و هفت ثانیه برای یک مایل) اشاره کرد.

لازم به ذکر است که پس از پایان این نمایش، شرکت نیسان از خودروی قدرتمند خود،  Juke-R 2.0 رونمایی کرد. با بهره‌گیری از قلب تپنده GT-R و 600 اسب‌بخار قدرت و بهره‌گیری از بدنه فیبر کربنی، این خودروی جدید نیسان می‌تواند در 3.0 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند.

Digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.