اپل تعویض باتری با شرایط خاص را به خدمات پس از فروش تمام محصولات خود اضافه کرد

شرکت بزرگ اپل به تازگی ویژگی جدیدی را به سرویس خدمات پس از فروش خود، AppleCare+ اضافه کرده است که برای خریداران گوشی‌هوشمند آیفون، لپ‌تاپ مک‌بوک و یا تبلت آیپد هزینه اضافی را در برداشته است.

0

پیش از این شرکت تنها در صورتی باتری محصولات خود را در قالب گارانتی، تعویض می‌کرد که میزان ذخیره و نگهداری باتری آن به نصف ظرفیت اصلی و اولیه کاهش می‌یافت؛ اما حالا اپل اعلام کرده است که اگر این میزان به 80 درصد ظرفیت اولیه تغییر یابد، آن را تعویض خواهد کرد.

به طبع این اقدام اپل برای مشتریانی هم که از نسل‌های قبلی محصولات این شرکت با باتری‌های ضعیف‌تر استفاده می‌کنند یک مزیت به شمار می‌رود. باتری‌هایی که در آیفون و مک‌بوک استفاده می‌شوند، در چند سال اخیر تغییر قابل‌توجهی را به خود ندیده‌ و این تکنولوژی قدیمی در باتری‌ها گاهی آن‌چنان که بایدوشاید خوب کار نمی‌کند.

این اقدام اپل از یک جهت دیگر هم مهم خواهد بود. ازآنجایی‌که باتری محصولات اپل توسط خود کاربر قابل تعویض نبوده و اگر مشکلی برای باتری رخ دهد، در صورت باز شدن پشت دستگاه، گارانتی از اعتبار ساقط می‌شود و باید باتری دیگری را از اینترنت سفارش دهند. اغلب اوقات به دلیل اینکه باتری دستگاه، عملکردی به خوبی عملکرد اولیه ندارد، کاربران دست به این کار می‌زنند.

سرویس گارانتی AppleCare+ باتری تمام محصولات آیفون، آیپد، آی‌پاد، اپل واچ، مک‌بوک، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو این شرکت را که جدیداً فروخته شده یا هنوز گارانتی دارند را پوشش می‌دهد. بر طبق گفته اپل، کاربران برای تعویض باتری دستگاه خود تنها باید یک دلیل و یا سند معتبر که ادعای آنان را ثابت کند، ارائه کنند. اگر باتری دستگاه زودتر حد معمول تخلیه می‌شود، کاربر باید در این سرویس درخواست خود را برای باتری جدید ثبت کند که اگر گارانتی محصول تمام شده است، برای دریافت باتری باید قیمتی حدود 79 دلار (برای مک‌بوک 199 دلار) پرداخت شود.

قرار گرفتن در این طرح برای اپل واچ اسپرت 49 دلار، آی‌پاد تاچ 59 دلار، اپل واچ استاندارد 69 دلار، آیفون یا آیپد 99 دلار و بین 250 تا 350 دلار برای مک‌بوک‌ها مشمول هزینه خواهد بود.

 

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.