«پدر پیام کوتاه» در ۶۳ سالگی درگذشت!

امروز، روز غم‌انگیزی در دنیای تلفن همراه است. Matti Makkonen که بیشتر با عنوان پدر پیام کوتاه شناخته می‌شود، در 63 سالگی به علت بیماری درگذشت.

0

این خالق فنلاندی، در سال 1984 ایده‌ی ارسال پیام در شبکه‌های تلفن همراه را ارائه داد و کمک‌های شایانی به این تکنولوژی، در روزهای اولیه خود کرد. وی درگیری خود در ایده پیام کوتاه را بی‌اهمیت جلوه داده و به آن، به عنوان تلاشی مشترک بین تعداد زیادی از مردم نگاه می‌کرد (مثلاً Friedham Hillebrand در سال 1985 فرمت 160 کاراکتری پیام کوتاه را توسعه داد) اما بیشتر اعتبار اولیه این ایده، به وی تعلق دارد.

اینکه بگوییم کار Makkonen در تمام دنیا پخش‌شده و استفاده می‌شود، کافی خواهد بود. پیام کوتاه بعد از فراگیر شدن برنامه‌های پیام‌رسانی فوری یا instant messaging، روبه‌زوال گذاشته است؛ اما هنوز در همه‌جا وجود دارد. چند نفر را می‌شناسید که ترجیح می‌دهند به جای آنکه با آن‌ها تماس بگیرید برایشان پیام کوتاه ارسال کنید؟ ریشه‌های توییتر هم در پیام کوتاه است (با توجه به محدودیت 140 کاراکتری هر توییت) و این هنوز هم در مکان‌هایی که دسترسی به اینترنت در آن بسیار گران‌قیمت باشد، به شدت سانسور شود یا هردوی آن‌ها، تکنولوژی حیاتی به حساب می‌آید.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.