مایکروسافت در آستانه عرضه ویندوز 10 به پشتیبانی از ویندوز سرور 2003 پایان می‌دهد

مایکروسافت در 23 تیرماه به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز سرور 2003 پایان خواهد داد. پس از این تاریخ، ویندوز سرور 2003 دیگر بسته‌های امنیتی که این سرویس را به منظور حفاظت در برابر ویروس‌های مضر و دیگر نرم‌افزارهای مخرب یاری ‌می‌رساند، همچنین پشتیبانی فنی توسط مایکروسافت و خدمات به‌روزرسانی را دریافت نخواهد کرد.

0

در نتیجه کسانی که هنوز از ویندوز سرور 2003 استفاده می‌کنند پس از این مجبور خواهند شد سیستم عامل خود را به یک سیستم عامل جدیدتر ارتقا داده و یا در غیر این صورت عواقب بعدی آن را بپذیرند.

Mike Lomonaco مدیر بازاریابی و ارتباطات Grand Rapids-based Open Systems Technologies چنین ادعا نموده است که:

“تمامی محصولات نرم‌افزاری دارای یک چرخه عمر مفید هستند و پایان دادن مایکروسافت به پشتیبانی از این سیستم عامل، اشاره به اتمام رسیدن همین تاریخ را دارد. ویندوز سرور 2003 در تیر ماه سال گذشته روی 12 میلیون سرور فیزیکی در سراسر جهان در حال اجرا بوده است و این در حالی است که طی 13 سال گذشته این سیستم عامل با دو آپدیت 2008 و 2012 به‌روزرسانی شده است و قطعا ادامه پشتیبانی از این سرویس برای مایکروسافت هزینه‌های سنگینی را در بر خواهد داشت.”

احتمالا این مسئله یکی از عوامل موثر در تصمیم این شرکت برای متوقف کردن پشتیبانی این سرویس بوده است.

وی همچنین ادامه داد که:

  “کاربران برای ارتقای سیستم عامل خود می‌توانند یکی از گزینه‌های موجودی که مایکروسافت هم‌اکنون ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی برای آن می‌باشد، انتخاب نمایند و یا اینکه به محصولات یکی دیگر از فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات مبتنی بر ابر که می‌توانند جایگزین ویندوز سرور 2003 شوند، مهاجرت نمایند.”

مایکروسافت قصد دارد که آخرین نسخه سیستم عامل خود، ویندوز 10، را در تاریخ 7 مرداد ماه منتشر نماید. هم‌اکنون حدودا 23.8 میلیون نسخه ویندوز سرور 2003  روی 11.9 میلیون سرور فیزیکی در سراسر جهان در حال اجرا است.

winbeta

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.