آئودی با ساخت یک ماه‌نورد به دنبال جایزه‌ی 30 میلیون دلاری گوگل است!

این اولین باری نیست که آئودی در زمینه‌ای غیر از خودرو فعالیت می‌کند، اما این جدیدترین این پروژه‌هاست و احتمالاً بلند پروازانه ترین‌شان. برای ساخت این ماشین که شاید بتواند روزی سطح ماه را در نوردد، تیمی از دانشمندان و مهندسان آلمانی با آئودی همکاری کرده است.

0

این خودروساز به همراه تیمی از دانشمندان در مسابقه گوگل برای ساخت ماه‌نورد شرکت کرده است. او ادعا می‌کند که در تمام جزئیات از پیشرفته‌ترین فوت و فن‌های تکنولوژی بهره برده است. از وجود نیروی محرک در چهار چرخ گرفته تا وزن کم و سیستم‌های الکتریکی و امکان سوار شدن راننده.

در این مسابقه گوگل به اولین تیمی که یک ماه‌نورد را به ماه ببرد و 500 متر روی سطح ماه برود و یک ویدئوی HD به زمین بفرستد 30 میلیون دلار جایزه می‌دهد. ایده‌ی این مسابقه این است که مهندسان را وادار به ایجاد روش‌های قدرتمند و مقرون به صرفه در تحقیقات فضایی کند.

آئودی و دانشمندان پاره وقتش قصد دارند این ماه‌نورد را درست در همان جایی که آپولو 17 آخرین مأموریت سرنشین دار ماه را به پایان رساند بر سطح ماه فرود آورند. این برنامه برای سال 2017 خواهد بود. باید تا آن زمان صبر کنیم تا ببینیم آیا آن‌ها موفق خواهند شد.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.