اسنپ‌دراگون 820 احتمالا از هسته‌های پردازشگر 3 گیگاهرتزی Kyro ساخته شده توسط سامسونگ بهره خواهد برد

به گزارش منابع معتبر کره‌ای، هسته‌های جدید به کار گرفته شده در چیپست‌‌ اسنپ‌‌دراگون ۸۲۰ با نام Kyro شناخته می‌شوند، بنا بر این گزارش هسته‌های این چیپست که از معماری ۶۴ بیتی بهره می‌برد از فرکانس ۳ گیگاهرتز برخوردار هستند و سامسونگ در ساخت آن‌ها نقش دارد.

0

کوالکام چندی پیش از چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۰ خود رونمایی کرد، همان‌طور که اشاره شد هسته‌های پردازشگر این چیپست ساخت سامسونگ است، در ساخت این چیپست‌ها فناوری FinFET نقش خواهد داشت. سامسونگ در آخرین نسل Exynos SoC تولید هسته‌های ۱۴ نانومتری را به کمک فناوری FinFET به خدمت گرفت.

ناگفته نماند این اولین باری نیست که شاهد انتشار اخبار همکاری سامسونگ در ساخت چیپست‌ اسنپ‌دراگون 820 هستیم. حدود دو ماه پیش نیز گزارشاتی از منابع ناشناس مبنی بر همکاری سامسونگ و کوالکام منتشر شده بود. بر اساس این گزارش‌ها کوالکام به دنبال جایگزین کردن شرکت تایوانی TSMC با سامسونگ بوده تا از این طریق همکاری خود با شرکت‌های کره‌ای را گسترش دهد.

گفته می‌شود شرکت‌های اچ‌تی‌سی، سونی و شیائومی اولین سازنده‌های گوشی موبایل هستند که چیپست جدید اسنپ‌دراگون ۸۲۰ را به خدمت می‌گیرند. گوشی‌های تراز اول بازار از مصرف زیاد انرژی رنج می‌برند و انتظار می‌رود، فناوری ساخت پردازنده‌هایی با هسته ۱۴ نانومتری به کاهش مصرف باتری گوشی کمک شایانی کند.

androidcentral.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.